Kongre Programı

8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ 2-3-4 KASIM 2023
02 Kasım 2023 Perşembe   09.00-09.30 Kongre Kayıt
Mimar Kemaleddin Salonu 09.30-10.00 Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı 
Açılış Konuşmaları 
Doç. Dr. Mahmut Çitil - Gazi Eğitim Fakültesi Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Mahmut Selvi - Gazi Eğitim Fakültesi Dekanı 
Doç. Dr. Mustafa Otrar - Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Prof. Dr. Musa Yıldız - Gazi Üniversitesi Rektörü
Mimar Kemaleddin Salonu 10.00-10.15
Müzik Dinletisi
Etimesgut Bilim ve Sanat Merkezi Öğrencilerinden Oluşan Orkestra Topluluğu

 

Mimar Kemaleddin Salonu 10.30-11.30 Çağrılı Konuşmacı
Nereden Nereye?
 Prof. Dr. Ayşegül ATAMAN
Mimar Kemaleddin Salonu 11.30-13.00 Panel 1: Üstün Yeteneklilerin Eğitim Politikaları Paneli
Moderatör: 
Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY
Konuşmacılar:
Prof. Dr. Hakan SARI, Necmettin Erbakan Üniversitesi
Prof. Dr. Necate BAYKOÇ, Üstün Zekalılar ve Dahiler Enstitüsü
Prof. Dr. Ahmet Emre BİLGİLİ, Milli Eğitim Bakanlığı
Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU, Hacettepe Üniversitesi
13.00-14.00 ÖĞLE ARASI
             
Gün Salon Saat No Sunu Sunan Oturum Başkanı
02 Kasım 2023 Perşembe F Blok -Z03 14.00-15.00 186 ÜSTÜN YETENEKLİLERE YÖNELİK TASARLANAN FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE SİSTEM DÜŞÜNCESİ YAKLAŞIMI   Doç. Dr. Zehra Atbaşı
Hasret Nuhoğlu
 
66 METİS KÜÇÜK FİLOZOFLAR SERİSİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRME POTANSİYELİNİN İNCELENMESİ Murat Tapar
28 BİLSEM BYF 1 DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE KONUŞMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: Fatma Uludağ
 ‘‘Let’s Speak English Atölye Çalışması’’
154 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN VE BAŞARI DÜZEYİ YÜKSEK OLAN ÖĞRENCİLERİN OLUŞTURDUKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ Şeyma Şengil Akar
F BLOK 205 14.00-15.00 382 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AŞIRI DUYARLILIK ALANLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ Ayşegül İşlekeller Bozca Doç. Dr. Ufuk Özkubat
183 BİLSEM ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME FORMLARININ PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ  Bahadır Ayas
9 ÜSTÜN YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLERİ DÖNÜŞÜM KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI Derya Sönmez
105 RUSYA FEDERASYONU’NUN ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞMA ALANINDA EĞİTİM POLİTİKASININ UYGULAMASI Şevket Başer Kemahlı
F BLOK Z02 14:00-15:00 211 BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM 4.0 HAKKINDAKİ ALGILARI Gülüzar Bulut Oyman Doç. Dr. Sami Pektaş
270 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL LOGO TASARIMI ÇALIŞMALARI İLE KENDİLERİNİ TANIMLAMALARINA İLİŞKİN ALGILARI Nida Güler
358 ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK VERİ BİLİMİ DERSİ TASARLAMA VE UYGULAMA Oğuz Köklü
348 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN POZİTİF YAŞAM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Sami Pektaş
F  BLOK -102 14.00-15.00 7 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLERİN AKRAN ZORBALIĞI KARŞISINDA SOSYAL DUYGUSAL TEPKİLERİ Tuğçe Gündüz Yılmaz Dr. Öğr. Üyesi Ülkü AYVAZ
14 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞCI GRUP TERAPİSİNİN SOSYAL ANKSİYETE ÜZERİNE ETKİSİ Hilal Yılmaz
76 BİLİM SANAT MERKEZİNDE EĞİTİM ALAN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TERK NEDENLERİNİN İNCELENMESİ Tunahan Yıldırım
250 ÖLÇEK VE ORANTI KAVRAMLARININ İNCELENMESİNE BİLSEM PERSPEKTİFİNDEN BAKIŞ Nuh Özbey
 
F BLOK -103 14.00-15.00   ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERİNE FİLMLER ARACILIĞI İLE  “GÜÇLÜ KARAKTER ÖZELLİKLERİNİN” TANITILMASI  Sevgi Çınar Dr. Melike Çetinkaya
78
 
67 AKIL VE ZEKÂ OYUNLARININ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ Cüneyt Yenipazar
  ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİ VELİLERİNİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ Ahmet Kutlu
70
 
  “ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞUM VAR” EBEVEYN EĞİTİM PROGRAMINA KATILANLARIN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİMİN BELİRLENMESİ  Kenan Göktepe
74
 
HERSEK -120 14.00-15.00   SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Ayşe Tüzün Doç. Dr. Ahmet Kurnaz 
15
  BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME TEMELİNDE HAZIRLANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ DERS PLANLARINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Simge Karakış Mısır
180
 
  BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE DENEYİMLERİ Nurşin Yarımcı
42
 
   
  ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE İLİŞKİN DENEYİM VE GÖRÜŞLERİ Gökhan Güçin
61
   
   
Hersek- 115 14.00-15.00 16 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK OKURYAZARLIĞI SORULARININ ÇÖZÜMÜNDE KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLARIN İNCELENMESİ Duygu Alyeşil Kabakçı Doç. Dr. Şule Güçyeter
 
  BİLSEM LİSE MATEMATİK MATERYALLERİNİN PISA YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE BAĞLAMLARINA GÖRE ANALİZİ Ecem Karabulut
40
 
64 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN DESTEK EĞİTİM ODASI ETKİNLİKLERİ KAYNAĞININ İNCELENMESİ: ORTAOKUL 5. VE 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖRNEĞİ Gülşah Avcı Doğan
 
305 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK CİSİMLER İLE İLGİLİ GELİŞTİRDİKLERİ METAFORLAR Hayrunnisa Karabacak
Hersek -121 14.00-15.00 17 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERE YÖNELİK TANILAMA POLİTİKALARININ PAYDAŞLAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Melek Altunel Dr. Kader ARKAN SEZGİN
50 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TANILAMA SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ “GAZİANTEP ÖRNEĞİ” Burcu Türktunç
312 2F ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEVRE KİRLİLİĞİ FARKINDALIĞINA YÖNELİK ÖRNEK UYGULAMA Ümmüye Nur Tüzün
59 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN İLGİ VE YETENEK ALANLARININ KESFEDİLMESİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARIN İNCELENMESİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: KİLİS İLİ ÖRNEĞİ Neslihan Açıkel
02 Kasım 2023 Perşembe Hersek Toplantı Salonu 1 14.00-15.00 318 ABD VE TÜRKİYE'DE ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME Semra Demirçalı Dr. Öğr. Üyesi Fatma YILDIRIM
 
87 BİLİM VE SANAT MERKEZİNE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ İLE DİJİTAL BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Gamze Arslan Ağ
 
120 DİJİTAL OYUN TABANLI UYGULAMALARININ 5.SINIF TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER İLE ÇOKGENLER VE ÜÇGENLER KAZANIMLARININ ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA OLAN ETKİSİ: MİNECRAFT ÖRNEĞİ Yasin Türen
 
69 ÜSTÜN ZEKÂ VE YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE SUNULAN KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ ROLÜ Fatma Yıldırım
Hersek Toplantı Salonu 2 14.00-15.00 18 BİLSEM GELECEK HAZIRLIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMI’NIN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KARİYER KARAR VERME YETKİNLİKLERİ VE GELECEK BEKLENTİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ Abdullah Eker Doç. Dr. Marilena Leana Taşçılar
138 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN  İNCELENMESİ(KOCAELİ İLİ ÖRNEĞİ) Hüseyin Bingöl
102 BİLSEM GELECEK FARKINDALIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KARİYER KEŞFİ DAVRANIŞLARI VE KARAR VERME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Rıdvan Turunç
123 BİLSEMDE ÖZEL YETENEĞİ GELİŞTİRME PROGRAMINA GEÇEN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DERS İLGİLERİNE GÖRE KARİYER GELİŞİM DÜZEYLERİ Kübra Yiğit Tekel
Hersek Toplantı Salonu 3 14.00-15.00 30 TÜRK GAZETELERİNDE ÜSTÜN ZEKÂNIN TEMSİLİ Sümeyye Arkan Doç. Dr. Sema Tan
187 ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILABİLECEK E-MENTÖRLÜK PLATFORMLARININ İNCELENMESİ Şule Kılınç
58 FARKLI LİSE TÜRÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TONI-3 TESTİ PUANLARININ İNCELENMESİ  Sevinç  Zeynep Kavruk
182 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MİZAH TARZLARIYLA AKRAN ZORBALIĞI STATÜLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Ayşıl Ağaya
F BLOK Z03 15.30-16.30 108 ÜSTÜN YETENEKLİLER ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE MESLEKİ GELİŞİM UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI Sevda Kır Dr.  Ayşegül İşlekeller Bozca
146 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN AİLELERİNE YÖNELİK UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Şule Demirel Dingeç
190 GELECEK HAZIRLIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMI UYGULAMA DEĞERLENDİRMESİ: SELÇUKLU BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ Tuba Kılıçarslan
238 15. ULUSLARARASI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ROBOT YARIŞMASI’NA KATILAN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PROJE GELİŞTİRME SÜRECİNİN İNCELENMESİ Gülsüm Aydın
F BLOK Z02 15:30-16:30 322 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN HAYAL GÜCÜ GELİŞİMİ Azra Kıybar Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Şengil Akar 
23 ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ İLE YARATICILIK BECERİLERİ ARASINDAKİ OLASI İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Şevval Zeynep Keskin
226 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARDA SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI EĞİTİMİ: PÜYED ÖRNEĞİ Cansu Aldemir
131 ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİMLERİNİN VE AKADEMİK MOTİVASYONLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ Gülsüm Demirci
F  Blok 102 15.30-16.30   ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİN MERAKINA YÖNELİK BİR İNCELENME Seval Topcu Dr. Kader ARKAN SEZGİN
317 VELİLERİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDEN BEKLENTİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Neslihan Duygu
 
20  BİLSEM’DE ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİ OLMAK: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA  Seval TOPCU
21 “ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE” YAKLAŞIMININ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI Feride Acar
  F BLOK 205 15:30-16:30 373 RESİM YETENEK ALANI TANILAMASININ UZMAN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Songül Esin Erol Doç. Dr. Ufuk Özkubat
384 BİLSEM’DE EĞİTİM ALAN VE ALMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜST BİLİŞSEL FARKINDALIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI Mehmet Ünalmış
320 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “YAPAY ZEKA” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ Zeynep Duru
351   MATEMATİKSEL YARATICILIĞIN ÖLÇÜLMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ: BİLSEM ÖRNEĞİ  Gülşah Batdal Karaduman
  F BLOK 103 15.30-16.30 22 SÖZEL- DİLSEL YARATICILIĞI KONU ALAN LİSANSÜSTÜ TEZLERE YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ Zehra Topal Altındiş  
 
54 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ Murat Tekel  
 
72 MATEMATİKSEL YARATICILIK İLE SÖZEL OLMAYAN ZEKÂ DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Necati Onay Doç. Dr. Sezen CAMCI
 
95 ÖĞRETMENLERİN YARATICILIĞI DESTEKLEME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Ece Öztürk Pulcu  
 
FHERSEK- 115 15:30-16:30 295 SOKRATİK SORGULAMA: SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI Bilge Eski Doç. Dr. Savaş Akgül
265 İKİ KERE FARKLILIK POTANSİYELİ TARAMA LİSTESİNİN GELİŞTİRİMESİ Seda Şakar
218 ÜSTÜN ZEKÂLI/YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE MENTÖRLÜK PROGRAMLARININ KULLANILMASINA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ Ayşıl Ağaya
224 YARATICI PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİNİN YARATICILIĞA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI Şule Kılınç
  HERSEK- 120 15:30-16:30 246 ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ Defne Büyük Dr.Öğr. Üyesi Esra Kanlı
  150 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİ VELİLERİNİN BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE VERİLEN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Bartu Tunç
  84 ÜLKEMİZDE KAÇ ÖĞRENCİ İKİ KERE FARKLI OLABİLİR? BİR MONTE CARLO SİMÜLASYON ÇALIŞMASI Furkan Atmaca
  132 MATEMATİK ALANINDA DİĞER OTİZMLİ BİREYLERE GÖRE FARKLILIK GÖSTEREN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ, DAVRANIŞLARI VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİNİ BELİRLEMEK AMACIYLA YAPILAN ÖRNEK BİR OLAY ÇALIŞMASI Umay Hira Bozkurt
  HERSEK-121 15:30-16:30 363 GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN BİLSEM EĞİTİMİNDE KARŞILAŞTIĞI GÜÇLÜKLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: BİR FENOMENOLOJİ ÇALIŞMASI Sevgi Kırboyun Tipi Doç. Dr. Sami Pektaş
  341 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞİN FELSEFİ TEMELLERİNE İLİŞKİN SORU SORMA BECERİSİ VE MATEMATİK TUTUMU VE ÖZ YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ Asuman Akdemir Tırsi
  249 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİNLEDİKLERİ MÜZİK TÜRLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN TANILANDIKLARI ALANA GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI Yusuf Altunkol
  379 ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ Nurmelek Birbiri
  HERSEK TOPLANTI SALONU 1 15:30-16:30 235 TÜRKİYE’DE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE İLİŞKİN YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ Rüya Eşme Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin
  41 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN GERÇEK YAŞAM PROBLEMLERİNE İLİŞKİN YARATICI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK BİR MODEL ÇALIŞMASI Seda Arslan
  301 K- POP HAYRANI ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE ETNOGRAFİK BİR ARAŞTIRMA: ARAFTA MI KALIYORLAR? Miraç Ilgın Yıldız
  126 TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME VE MATEMATİKSEL MODELLEME ENTEGRASYONU: ÖĞRENCİ BAŞARILARI VE YARATICILIKTA YENİ BOYUTLAR Tuğba Çoşkun
  HERSEK TOPLANTI SALONU 2 15:30-16:30 361 İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞSEL YETENEKLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARINI TAHMİN ETME: KESİTSEL ÇALIŞMA Selin Bozbey Esmeroğlu Doç. Dr. Ahmet Bildiren
  272 BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK BECERİLERİNE YÖNELİK ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİ Yeşim Özdeniz
  308 BİLSEM’E YENİ BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN KURUMA, DERSLERE VE ÖĞRETMENLERE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA İNCELENMESİ  Hayri Toprak Bengül
  242 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİNÇLİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ VE DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERLE İNCELENMESİ Ahmet Yiğit Özbahar
  HERSEK TOPLANTI SALONU 3 15:30-16:30 254 BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNGİLİZCE ÖĞRENİMİNE İLİŞKİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Şahika Alptekin Uza Dr. Melike ÇETİNKAYA
 
  92 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SU AYAK İZİ FARKINDALIĞI VE GELİŞTİRİLMESİ Deniz Özen
  83 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EPİSTEMİK OTORİTE, ÖZGÜR İRADE VE BELİRLENİMCİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞİŞKENLERLE İNCELENMESİ Sude Yardım
  48 BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE RESİM ALANINDA EĞİTİM GÖRMEKTE OLAN GÖRSEL SANATLAR ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN CUMHURİYET KAVRAMI Akif Seven
  Hersek Toplantı Salonu 3 16:45 ATÖLYE
  Özel Yetenekliler Eğitiminde Bütünleşik Bilim ve Matematik Etkinlikleri Atölyesi
  Prof. Dr. Kemal Yürümezoğlu & Doç. Dr. Burak Karabey
  Mimar Kemaleddin Salonu 16:45-17:30 Çağrılı Konuşmacı
  Doç. Dr. Ahmet Bildiren -TANILAMADA DOĞRU YOLDA MIYIZ?
  Mimar Kemaleddin Salonu 17:30-18:15 Çağrılı Konuşmacı
  Doç. Dr. Mustafa Otrar- ÜLKEMİZDE KURUMLAR VE MEVZUAT AÇISINDAN ÖZEL YETENEKLİLİK

 

Gün Salon Saat No Sunu Sunan Oturum Başkanı
03 Kasım 2023 Cuma F Blok Z 04 09.30-10.30 52 PSİKOSANAT UYGULAMALARININ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK BECERİLERİNE VE KAREKTER GÜÇLERİNE ETKİSİ  Hülya Gülçin Doç. Dr. Rıdvan KARABULUT
 
56 DESTEK 2 GRUBU ÖĞRENCİLERİN PARA ALGILARININ ÇİZDİKLERİ RESİMLER ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ Mehmet Eskitürk
  CUMHURİYETTEN GÜNÜMÜZE ÖZEL YETENEKLİLERE VERİLEN MÜZİK EĞİTİMİ:  BİR LİTERATÜR TARAMASI Doğa Gümüşay
53
160 BİR İÇOĞLANIN ÇİZGİLERİYLE ENDERUN-I HÜMAYUN: MATRAKÇI'NIN MİNYATÜRLERİ  
Derya Özen
 
F BLOK Z03 09.30-10.30 106 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ETKİN VATANDAŞLIK DURUMLARINI BETİMLEME ÇALIŞMASI Ümra Şeker Özkan Dr. Öğr.Üyesi Erhan Şahin
 
327 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERDE STRES, DEPRESYON VE İNTİHAR ODAKLI ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ: 1963-2023 Merve Anlatan
31 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE AKRAN ZORBALIĞI İLE YALNIZLIK DUYGUSUNUN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ Belgin Bağrıaçık
 
71 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE ADAY GÖSTERİLME SÜREÇLERİNDEKİ  BENZERLİK VE FARKLILIKLAR Belgin Bağrıaçık
 
F BLOK Z 02 09.30-10.30   ÖZEL YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEN BEKLENTİLERİ Efe Ak Dr. Öğr. Üyesi Esra KANLI 
151  
94 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EBEVEYNLERİNİN ÖZEL YETENEK KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ (ADANA İLİ ÖRNEĞİ) Yasemin Altıok
  ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI VE BİLGİ OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ANALİZİ Esra Mete Bakır
170
  MATEMATİK ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖZEL YETENEKLİ OLUR MU? BİR DURUM ÇALIŞMASI  
33 İdil Kefeli
   
F BLOK 102 09.30-10.30 313 ANASINIFI VE İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN DEĞERLENDİRMELERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN TEMEL BİLİŞSEL ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Neslişah Sıkıcıkoğlu Doç. Dr. Ahmet Bildiren
79 FARKLI KÜLTÜRLERDEN OLAN ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ Neslişah Sıkıcıkoğlu
 
  ASİS ZEKÂ ÖLÇEĞİNİN CİNSİYETE GÖRE FAKTÖRYEL DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ Deniz Arslan
208
   
  ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIMLARINA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ  
8 Nilay Kayhan
   
F BLOK 103 09.30-10.30   BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE (BİLSEM) GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TANILAMA VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN KENDİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Canan Şentürk Barışık Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman
198
   
253 BİLSEM FEN VE TEKNOLOJİ ALANI YARDIMCI DERS MATERYALİ ETKİNLİKLERİNİN MAKER ÖĞRETİM PROGRAMI FARKLILAŞTIRMA İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ  
Hamza Kaynar
 
220 EBEVEYN OLMA YAŞININ ÇOCUKLARIN ZEKÂ PUANLARI ÜZERİNE ETKİSİ Gamze Davis
197 BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN PROJE KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI  
Emin Yaşar
 
HERSEK-115 09.30-10.30 233 STEM ETKİNLİKLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN STEM TUTUMLARINA VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ALGILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ Ceren Tüylü Doç. Dr. Ayşin Kaplan Sayı
133 ŞÜZMER MODELİ’NİN ÜSTÜN YETENEK POTANSİYELLİ ÇOCUKLARIN ÇEŞİTLİ GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ Tuba Sağır
46 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ KAPSAMINDA DEĞERLER EĞİTİMİ: ÇOCUKEVLERİ SİTESİ ÖRNEĞİ Yaren Suntur
 
 
 
 
49 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE ALDIĞI DERSLER İLE MESLEK SEÇİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI  
Ezgi Gökmen
 
03 Kasım 2023 Cuma HERSEK-120 09.30-10.30 145 BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ    Dr. Melike ÇETİNKAYA
 
Betül Erol
173 BİLSEM’E YENİ BAŞLAYAN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN BİLSEM’DEN BEKLENTİLERİ Selen Akyel
 
111 BİLSEM EBEVEYNLERİNİN STEM FARKINDALIĞI VE ÖĞRENCİLERİN KARİYER SEÇİMLERİNE ETKİSİ Kadriye Zobu
137 EBEVEYNLERİN DEHB TANISI OLAN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARININ DEHB BELİRTİLERİNE İLİŞKİN CONNERS ANA BABA DERECELEME ÖLÇEĞİ-KISA FORM YANITLARININ İNCELENMESİ Afra Taşdelen
HERSEK-121 09.30-10.30 29 ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KATILDIKLARI DOĞA EĞİTİMİNİN SONUCUNDA ZİHİNLERİNDEKİ “ÇEVRE” KAVRAMININ DEĞİŞİMİ: BİR METAFOR ANALİZİ Özge Ceylan Konkuş Doç. Dr. Sami Pektaş
 
 
 
100 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “İNGİLİZCE” VE “İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ BELİRLENMESİ İbrahim Benek
 
101 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “IŞIK” KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARI VE GÖRSEL İMAJLARI İbrahim Benek
216 ÜSTÜN YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK TARIM UYGULAMALARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ Hacer Kılıçkıran
 
HERSEK TOPLANTI SALONU 1 09.30-10.30 202 BİLSEM UYUM PROGRAMI SONRASINDA ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EBEVEYNLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Seyit Karaburçak Doç. Dr. Ufuk Özkubat
204 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL YETENEKLİLİK: 21. YÜZYIL TÜRKİYE Hülya Görünü
231 BİLSEM'E YENİ BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ Sinem Fariz
 
 
248 BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN ve EBEVEYNLERİNİN “BİLSEM”E İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Seda Çarıkçı
HERSEK TOPLANTI SALONU 2 09.30-10.30 259 RESİM YETENEK ALANI TANILAMASININ UZMAN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Songül Esin Erol Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN
276 ÜSTÜN YETENEK PROGRAMLARINI DEĞERLENDİRME: SÜREKLİ GELİŞİM VE MÜKEMMELİ SAĞLAMA Ceren Ersoy
296 ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİM SÜREÇLERİNDE ÖĞRETMEN ROLÜ Deniz Bahçe
338 YARATICILIĞIN ÖLÇÜLMESİNDE ALTIN STANDART: KONSENSÜS DEĞERLENDİRME TEKNİĞİ Mehmet Arda Atakaya
HERSEK TOPLANTI SALONU 3 09.30-10.30 350 ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ Hülya Ölçer Doç. Dr. Zehra Atbaşı
201 BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN ETWİNNİNG PROJELERİNE KATILIM MOTİVASYONLARININ DİJİTAL YETERLİLİKLERİ KONUSUNDAKİ ÖZ GÜVENLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ Özlem Korkmaz Baba
158 WEB 2.0 UYGULAMALARI İLE HAZIRLANAN SANAL MÜZE VE DİJİTAL KAÇIŞ OYUNLARI KULLANIMININ BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENMELERİNE OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİ Yeşim Toğay Dilbaş
163 OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI OLARAK SANAL MÜZELER Helen Kuru
F BLOK 205 09:30-10:30 304 BİLİM ve SANAT MERKEZİN’DE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ Halil İlbey Özkan Doç. Dr. Ahmet Kurnaz
112 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNİN OTONOM ÖĞRENME MODELİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Ayşin Kaplan Sayı
368 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİ DÜZEYLERİNİN VE PERSPEKTİFİNİN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN FARKLILAŞMASININ İNCELENMESİ Mahmut Çitil
376 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÇALIŞMA DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (ANKARA ÖRNEĞİ) Hülya Özyürek
F BLOK Z04 11:00-12:00 171 DİJİKÜLTÜR OYUNLA ÖĞRENİYORUM Bahar Sevinç Kızılırmak Dr. Melike Çetinkaya
149 METAVERSE’DE HAZIRLANAN EĞİTİM ORTAMINDA ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME DENEYİMLERİNİN ARAŞTIRILMASI Musab Furkan Usta
199 BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL DIŞI ÖĞRENME ALANINDA ANİMASYON EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ Melike Çetinkaya
172 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ Musab Furkan Usta
F BLOK Z02 11:00-12:00 32 HER ÇOCUK ÖZELDİR, BAZILARI “İKİ KERE ÖZELDİR” Banu İlhan Emecan Doç. Dr. Hüda Sayın Yücel
236 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÜRETTİKLERİ PROJE SAYISINI VE NİTELİĞİNİ ARTTIRMAK AMACIYLA MİKROBİLGİSAYAR TEMELLİ LABORATUVARLARIN KULLANIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KARS PROF. DR. FAHRETTİN KIRZIOĞLU BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ Ali Kasım Bulut
268 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE STEM VE DEĞERLER EĞİTİMİNİN ENTEGRESİ Erdal Yaylıoğlu
273 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN FEN EĞİTİMİNDE STEM: BİLSEM ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Şeyma Çallı
F BLOK Z03 11:00-12:00 325 ÜSTÜN YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ROBOTİK KODLAMAYA YÖNELİK METAFORLARI Burçak Ersoy Doç. Dr. Sezen Çamcı
355 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN DİJİTAL OYUNLARIN ETKİSİ Kadriye Selvi
357 MİLLİ TEKNOLOJİ HAMLESİ FARKINDALIĞI Sümeyra Temizhan
241 TÜRK MİTOLOJİK KARAKTER VE UNSURLARININ OYUNLAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM MATERYALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ VE OLUŞTURULAN OYUNUN ÖĞRENMEYE OLAN ETKİLERİNİN İNCELENMESİ Sinan Çeliker
F BLOK 102 11:00-12:00 37 ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE BİLİM/SÖZDE BİLİM AYRIMI ÜZERİNDEN DEĞERLER VE BİLİM İLİŞKİSİ Esra Arslan Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin
80 ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULARA BAKIŞTA ÖNE ÇIKAN DEĞERLER Sercan Çoban
354 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMASI: YUNUS’UN RİTMİ Ela Gizem Samsun
194 ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERİN SOSYOBİLİMSEL KONULARA YÖNELİK ETİK VE AHLAKİ YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ Gözde Yılmaz
F BLOK 103 11.00-12.00 65 ÖZEL YETENEKLİLERE YÖNELİK BİBLİYOTERAPİ TEMELLİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ETKİNLİK ÖNERİLERİ Rümeysa Öztürk Dr. Öğr. Üyesi Neşe Kutlu ABU
 
88 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ TÜRKÇE ETKİNLİK KİTABININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ Mazhar Ünal
367 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ ANLAMA VE DESTEKLEMEDE DIŞAVURUMCU YÖNTEMLER KULLANMAK:  6 PARÇALI HİKAYE YAZMA TEKNİĞİ Aysel Fidan
68 BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE DERS ÖNCESİ YAPILAN FİZİKSEL AKTİVİTELERİN DESTEK ETKİNLİKLERİNE ETKİSİ Mehmet Yeşilkaya
HERSEK-115 11.00-12.00 255 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK ÖZYETERLİK ALGILARI VE BİLİŞÜSTÜ BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Gülcihan Su Dr. Öğr. Üyesi Esra KANLI
303 ÜSTÜN YETENEKLİLERE İLİŞKİN YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN  İNCELENMESİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI İlker Gönen
321 YARATICILIK VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE YÖNELİK ARAŞTIRMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ Simge Yayla
174 MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIĞA VE MATEMATİKSEL YARATICILIĞA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ Özlem Gürakar
HERSEK-120 11:00-12:00 340 ÖZEL YETENEKLİ YETİŞKİNLERLE YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ Saadet Kılıçarslan Doç. Dr. Ufuk Özkubat
347 MATEMATİK ALANINDA ÖZEL YETENEKLİ OLARAK TANILANAN ÖĞRENCİLERİN PROJE ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ PROGRAMINDA MATEMATİK ALANINDA PROJE ÜRETİMLERİ VE İKİNCİ ALANLARI İLE İLİŞKİSİ Zehra Türkmen
366 ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ EĞİTSEL MODELLER Müge Kiraz
372 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN ÇOCUKLARI İLE İLİŞKİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN MENTORLUK FONKSİYONLARINA GÖRE İNCELENMESİ Semra Demir
HERSEK-121 11:00-12:00 342 KODLAMA İLE YAPILAN BİYOLOJİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINADALIKLARINA ETKİSİ  Mahbup Ela Yalçın Dr. Öğr. Üyesi Nilgün KİRİŞÇİ
345 BİLSEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KAPSAMINDA İNCELENMESİ Şenay Eray
381 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANATÇI VE ESERİNİ BİL VE KAZAN OYUNU         Hilal Sevgen Abacı
383 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ENERJİ İMAJİNASYONLARI Müşerref Dalkılıç
12.00-13.30
Öğle Arası
  Mimar Kemaleddin Salonu 13.30.-15.00          PANEL 2: Üstün Yeteneklilerin Tanılanması Paneli
Moderatör:
 Prof. Dr. Uğur SAK
Konuşmacılar: 
Doç. Dr. Burak KARABEY, Dokuz Eylül Üniversitesi
Doç. Dr. Hüda SAYIN YÜCEL, Kırıkkale Üniversitesi
Doç. Dr. Sezen ÇAMCI, İstanbul ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Şule GÜÇYETER, Uşak Üniversitesi 
 
3 Kasım 2023 Cuma F BLOK Z02 15.30-16.30 258 ÇOCUKLARIN ZEKÂ GELİŞİMİNE ETKİ EDEN ÇEVRESEL ETMENLERİN İNCELENMESİ Esra Kocatürk Doç. Dr. Rıdvan KARABULUT
311 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDEKİ SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİNİN DURUMU: ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ Hatice Yıldız Ayaydın
166 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN DİL-SOSYAL-İLETİŞİM BECERİLERİ Helin Yarcel
77 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ  GELECEK HAZIRLIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ Ceren Nilgün Çetin
F BLOK Z03 15.30-16.30 90 WEB of SCİENCE VERİ TABANINDA YAYIMLANAN ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONULU ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ Cesarettin Küreci Doç. Dr. Ahmet Kurnaz
96 ÖZ DÜZENLEME PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİNİN İNCELENMESİ Canan Balbay
103 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL ORTAMINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Yazgül Karadaş
 292 ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERDE BENLİK SAYGISI KONULU ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ  
 
 Bilge Eski
F BLOK 102 15.30-16.30 115 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ Elif Dal Dr. Öğr. Üyesi Neşe Kutlu ABU
 
116 BİLİM ve SANAT MERKEZİ ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN İSTATİSTİKSEL ARAŞTIRMA SÜRECİNE YÖNELİK DENEYİMLERİNİN DESTEKLENMESİ Esat Avcı
130 BİLİM VE SANAT MERKEZİNE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN DEVAMSIZLIKLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Nihal Kaya İci
274 MATEMATİK PROBLEMLERİNİ ÇÖZME STRATEJİLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ VE TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLER ARASINDAKİ KARŞILAŞTIRILMASI  Ali Aydoğdu
 
F BLOK 103 15.30-16.30 175 Üstün Zekâlılarda 5E Modeli Tabanlı Zenginleştirme Uygulamalarına ve Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi Şeyma Altunkaya Ulutaş Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman
 
136 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN  DESTEK EĞİTİM UYGULAMALARININ ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK VE KAVRAMSAL ALGILARINA ETKİSİ  Kerim Pekmezci
157 EĞİTİM KURUMLARINDA SANAT TERAPİSİNİN KULLANIMII VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ Elmira İSKENDEROVA BAŞ
161 ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN TÜBİTAK 2204-C KUTUP ARAŞTIRMA PROJELERİ VE 2204-D İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMALARINA KATILIM DURUMLARI Berrak Altundağ
HERSEK 115 15.30-16.30 210 TÜRKİYE'DE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ALANINDA ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ TEZLERİN İNCELENMESİ: 2018-2022 Aygün YIlmaz Doç. Dr. Sami Pektaş
243 ÖDEV NEYMİŞ BİR BİLSEM Tuba Keskin
119 SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA ve EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİNDEKİ GÖRÜŞLERİ Hasret Kaya Alemdar
142 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK ÖĞRETMENİNE YÖNELİK ALGILARI Şenol Kaya
HERSEK 120 15.30-16.30 193 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE KÖK DEĞER ÖĞRETİMİNDE ORYANTİRİNG UYGULAMALARI Semra Bilgin Dr. Öğr. Üyesi Bilge BAL SEZEREL
 
222 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK DÜZEYLERİ İLE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Semra Sinem Çalış
262 Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Sürdürülebilir Çevre Tutumlarına Etkisi Hülya Sevim Kılınç
124 ÖZEL YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK İHTİYAÇLARI: MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ Muhammet Gedik
HERSEK 121 15.30-16.30 152 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK ERTELEME YORDAYICILARI: BAŞARIYA İLİŞKİN BİLİŞSEL ÇARPITMA VE ALGILANAN EBEVEYN BAŞARI BASKISI Sevilay Canpolat Prof. Dr. Zeynep Kurtulmuş
205 ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK HİZMETLERİ  Nurşen Demir
 
5 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YAZDIKLARI SORULARIN BLOOM TAKSONOMİSİ VE SORU TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ Halil Bolat
144 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARA İLİŞKİN YANLIŞ İNANÇLAR: BİR EBEVEYN PERSPEKTİFİ Kübra Yiğit Tekel
HERSEK TOPLANTI SALONU 1 15.30-16.30 191 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİKTE KRİPTOLOJİ MATERYAL ÖRNEĞİ Muhammet Canan Doç. Dr. Mahmut Çitil 
227 ÖZEL YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYOBİLİMSEL İÇERİKLİ PROBLEM DURUMLARINA YÖNELİK AKIL YÜRÜTME BECERİLERİNİ İNCELEME Mustafa Çelik
339 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE İHTİYAÇ ANALİZİ: POLATLI ÖRNEĞİ Fidan Parlak Kesici
185 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN ÖZEL YETENEKLİLER ALANINDAKİ MESLEKİ YETERLİKLERİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK GELİŞTİRİLEN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ Füsun Taştepe
HERSEK TOPLANTI SALONU 2 15.30-16.30 264 “ALTI ÜSTÜ SOSYAL BİLİMLER AKADEMİSİ”: ÜSTÜN YETENEKLİLERE YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI Asiye Güneş Doç. Dr. Ufuk Özkubat
280 EBEVEYNLERİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞ VE TUTUMLARI Nilay Köseman
267 BİLSEM VELİLERİNİN ÜST BİLİŞ ÖZELLİKLERİ Zeynep Çomak
278 ÇOCUĞU BİLİM VE SANAT MERKEZİNE DEVAM EDEN AİLELERİN BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ Halil İlbey Özkan
HERSEK TOPLANTI SALONU 3 15.30-16.30 114 ABE PROGRAMININ UYGULANDIĞI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ABE PROGRAMI VE BİYOTEKNOLOJİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ Yağmur Naz Emektar Doç. Dr. Ahmet Bildiren
164 ASTEROİD AVCILIĞI PROGRAMININ UYGULANDIĞI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN IASC, ASTROMETRİCA PROGRAMI VE ASTEROİDLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ Melih Miraç Mudu
206 BİLSEM BYF PROGRAMI BİYOLOJİ DERSİNİN ÖYG PROGRAMINDA BİYOLOJİ ALANI SEÇMEYE ETKİSİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Demir Üstünel
118 BİLİM VE SANAT MERKEZİ FEN BİLİMLERİ ÇERÇEVE PROGRAMININ PROJE GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ Seda İhtiyar Şahin
  Mimar Kemaleddin Salonu 16.30-18.00  
Çağrılı Konuşmacı
Prof. Dr. Robert J. STERNBERG

 

Gün Salon Saat No Sunu Sunan Oturum Başkanı
04 Kasım 2023 Cumartesi  HERSEK-115 09.30-10.30 82 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN YAPAY ZEKA İLE YORDANMASI Serhan Sarıoğlu Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin
196 MEDYA OKURYAZARLIĞI KAPSAMINDA BİLSEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN CORONAVİRUS SALGINI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ Alya Çoruh
234 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ STEAM EĞİTİMİNDE DESTEKLEMEK İÇİN YENİLİKÇİ BİR YÖNTEM: GIFTLED PROJESİ Zekai Ayık
343 PROJE VE TAKIM ÇALIŞMASI TEMELLİ ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMLERİNİN MESLEK SEÇİMİNE ETKİSİ - FRC (FIRST ROBOTIC COMPETITION) ÖRNEĞİ Alya Çoruh
HERSEK-120 09.30-10.30 344 BİLSEM DESTEK GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN İSTANBUL’UN DOĞAL VARLIK ALANLARI KONULU PROJE YAPMAK Bilge Gündüz Doç. Dr. Sami Pektaş
365 BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN ZAMAN FELSEFESİ Murat Karakaş 
44   Metin Yılmaz
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE UYGULANAN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞUM VAR EBEVEYN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ
113 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE VERİLEN DESTEK EĞİTİME YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Ali Akan
HERSEK-121 09.30-10.30 314 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKULA VE BİLSEM’E YÖNELİK AKADEMİK MOTİVASYON DURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI Mustafa Altuntaş Doç. Dr. Bestami Buğra ÜLGER
139 SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİLERE VERİLEN DESTEK EĞİTİM ODASI EĞİTİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ Betül Aydın
238 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK Osman Yağbasanlar
140 FEN BİLİMLERİNDE ÖZEL YETENEKLİLİK BECERİLERİNİN ÖĞRETMENLERCE FARKINDALIĞININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Ceyda Korkmaz
HERSEK-102 09.30-10.30 286 MEYDAN OKUYAN İKLİM ELÇİLERİ ADLI eTwinning PROJESİNİN BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN İKLİM OKURYAZARLIKLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ Suzan Genç Çoruh Dr. Barış DOĞRUKÖK
117 GEOGEBRA DESTEKLİ FARKLILAŞTIRILMIŞ MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK BECERİLERİNE ETKİSİ Feyza Nur Alyanç
169 GELECEĞİN OKULU: YENİLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ VE SINIF TASARIMI Anıl Vurkan Yılmaz
336 ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE ÇEVRİM İÇİ ORTAMLARA YÖNELİK ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ Naciye Somuncu Demir
HERSEK -119 09.30-10.30 129 ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ZORBALIĞA YÖNELİK TUTUMLARI VE ZORBALIĞA NEDEN OLABİLECEK FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI Ayşe Gül Aksu Dr. Serdar Özmen
155 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN RUTİN OLMAYAN PROBLEMLERİ ÇÖZMEDE KULLANDIKLARI BİLİŞSEL DAVRANIŞLAR Bilal Açıkgöz
179 BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN  DEVAMSIZLIK NEDENLERİ Derya İncialan
192 ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BAZI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE PSİKO-SOSYAL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ (Samsun İli Örneği) Özkan Özcan
HERSEK-116 09.30-10.30 177 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MİZAH TARZLARI İLE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ  Melike Şule Yıldız Doç. Dr. Ufuk Özkubat
263 ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE UYGULAMASININ ELEŞTİREL VE SOYUT DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ Yağmur Karaman
271 ÖZEL YETENEKLİ ERGEN ÖĞRENCİLERİN ANİME İZLEME DAVRANIŞLARINA GÖRE YÜRÜTÜCÜ İŞLEV BECERİLERİNİN İNCELENMESİ Ebru Özbaş
285 DESTEK EĞİTİM PROGRAMINA DEVAM EDEN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MERAKLARINA YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA EN ÇOK NEYİ MERAK EDERİM  
Gülizar Işık
 
  HERSEK-114 09:30-10:30 260 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ FEN VE TEKNOLOJİ ALANI YARDIMCI DERS MATERYALİ ETKİNLİKLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Hülya Sevim Kılınç Doç. Dr. Zehra Atbaşı
148 SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN ÖZYETERLİKLERİ İLE ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI Emine Sürmeli Engin
386 ÖZEL YETENEKLİ ETİKETİNİN OLUŞTURDUĞU SORUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Yusuf Ünal
255 YAPAY ZEKÂ VE ÜSTÜN YETENEKLİLİK: EĞİTİMCİLERİN BAKIŞ AÇILARI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ Metin Aydın
04 Kasım 2023 Cumartesi  HERSEK-115 11.00-12.00 125 BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN WEB 2.0 ARAÇLARINI KULLANMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Dilek Ak Dr. Öğr. Üyesi Engin Karaduman
244 LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞANTISAL KAÇINMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİNDE İNTERNET KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ ARACI ROLÜ Zeki Talha Erdem
371 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK VE DİJİTAL TASARIM ATÖLYESİ Engin Karaduman
331 ÜSTÜN YETENEKLİLERİN ÖĞRETİMİNDE BİR UYGULAMA:FİB128 ALGORİTMASI Hatice Zahide Kabasakal
HERSEK -120 11.00-12.00 134 MATEMATİKTE ÖZEL YETENEKLİLİK BECERİLERİN ÖĞRETMENLERCE FARKINDALIĞININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Naziye Koçlar Doç. Dr. Feyzullah Şahin
207 BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE EĞİTİM ALAN BİR MATEMATİK ÖĞRETMENİNİN VERİLEN EĞİTİMLER HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: TEK DURUM ÇALIŞMASI  Kübra Köse
310 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN TABAN ARİTMETİĞİ VE FIBONACCI SAYI DİZİSİ KULLANILARAK OLUŞTURULAN SİMETRİK ŞİFRELEME ALGORİTMASI ETKİNLİK ÖRNEĞİ Mina Atak
     
HERSEK-121 11.00-12.00 302 FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİKLERİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KARAR VERME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ Barış Doğrukök Dr. Barış DOĞRUKÖK
307 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN AÇILAN ROBOTİK VE KODLAMA ATÖLYESİ İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ VELİ GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ Barış Doğrukök
167 BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN HİKÂYE YORUMLAMALARI: SCAMPER ÖRNEĞİ Barış Biçimli
162 CUMHURİYET II. YÜZYILINDA ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNE YÖNELİK YENİLİKÇİ EĞİTİM MODELLERİ Rıdvan Karabulut
HERSEK-102 11.00-12.00 200 BİLSEM ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARI EĞİTİMİNİN ETKİLİLİK DÜZEYİNİN INCELENMESİ Özlem Korkmaz Baba Doç. Dr. Sema Tan
245 TARİHİ KODLARIMLA UÇUYORUM Ali Cevdet Çakır
257 TÜRK KÜLTÜR YAŞAMINDAKİ OKÇULUK İLE YATAY ATIŞ HAREKETİNİ ÖĞRENİYORUM Yağız Atgüden
297 ÖZEL YETENEKLİ ERGENLERİN TOPLUMSAL DEĞİŞİME YÖNELİK İSTEK VE EYLEMLERİ Naciye Ece Ünal
HERSEK -116 11.00-12.00 143 21.YÜZYIL BECERİLERİNDEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FARKINDALIK BECERİSİNİN ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİMİNDEKİ ÖNEMİ Asiye Günel Doç. Dr. Mahmut Çitil
275 ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENME BECERİLERİ: TARAMA ÇALIŞMASI Mehmet Çomak
309 ÖZEL YETENEKLİLERDE UTANGAÇLIK, SOSYAL KAYGI VE YALNIZLIK KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALAN YAZIN İNCELEMESİ Fatma Nur Görür
369 BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ Halil İlbey Özkan
  HERSEK-114 11:00-12:00 256 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE PROJE VE TAKIM ÇALIŞMASI TEMELLİ   ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ Zerrin Ay Doç. Dr. Ufuk Özkubat
300 BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE YÜRÜTÜLEN PROGRAMLAMA EĞİTİMLERİNİN SOMUT ÜRÜNLERİ - SOKAKTAN AYRILMA MOBİL UYGULAMASI Deniz Bilge İnan
294 ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERİN FEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ: FRANSA VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ Salih Burak Erten
109 ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARDA MÜKEMMELİYETÇİLİK VE YAŞAM DOYUMU İLİŞKİSİNDE ALGILANAN ANNE-BABA TUTUMLARININ ARACILIK ROLÜ Hüseyin Fındık
  HERSEK-119 11:00-12:00 315 ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME MATEMATİK PROGRAMI İÇİN BİR DERS TASARIMI ÖNERİSİ: ORMAN YANGINLARININ FRAKTALLARLA MODELLENMESİ Esma Kaya Doç. Dr. Ahmet Kurnaz
323 OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÜSTÜN YETENEKLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEĞİ VE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ  Elanur Türkoğlu
39 OECD ÜLKELERİNDE ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK UYGULAMALAR Şehide Kılınç
127 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ARAŞTIRMA, GELİŞTİRME, EĞİTİM VE UYGULAMA MERKEZİ OKULUNA TANILANMASINA İLİŞKİN BİR MODEL ÖNERİSİ Süreyya Yörük
  12.00-13.30 ÖĞLE YEMEĞİ
4 Kasım 2023 Cumartesi Neşe Yağız Konferans Salonu (Resim öğretmenliği) 13:30-15:00 PANEL 3: Üstün Yetenekliler için Özel Eğitim Hizmetleri
Moderatör: 
Doç. Dr. Feyzullah ŞAHİN
Konuşmacılar: 
Doç. Dr. Ahmet KURNAZ, Necmettin Erbakan Üniversitesi
Dr. Erdal KILINÇ, Milli Eğitim Bakanlığı Daire Başkanı
Derya ÖZEN, Milli Eğitim Bakanlığı
Kenan GÖKTEPE, Milli Eğitim Bakanlığı
Salon Saat No Sunu Sunan Oturum Başkanı
Hersek 121 15.30-16.30 85 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AKRAN ZORBALIĞI DENEYİMLERİ  Ayşe Arslan Dr. Barış DOĞRUKÖK
89 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN KAVRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ Ada Arslan
156 ÜSTÜN VEYA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN AİLELERİYLE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ Zeynep Bilgiç
346 ÜSTÜN ZEKALILAR ALANINA YÖNELİK YAYIN YAPAN GİFTED CHILD QUATERLY DERGİSİNİN BAŞYAZARLARININ EĞİTİM KÖKENİNİN İNCELENMESİ Mine Bilge Bilgibir
Hersek 120 15.30-16.30 91 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GELİŞTİRİLEN KUTUP SÖZLÜĞÜNE YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİ Uygar Yağız Kendirci Doç. Dr. Feyzullah Şahin
221 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DUYGU VE RAKAM İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ Ayşegül Güllük
374 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MEDYA OKURYAZARLIĞI İLE İLGİLİ FARKINDALIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Fatma Güntürkün
165 ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE DESTEK EĞİTİM ODALARININ İŞLEVSELLİĞİNİN İNCELENMESİ  Mehmet Alparslan Kılınç
Hersek-116 15.30-16.30 159 BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN ÖZERKLİĞİ BAĞLAMINDA ÖĞRETİM PROGRAMINA VE MESLEKİ GELİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ Okan Baysal Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN
223 ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME PROGRAMINA (ÖYG) DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN BİLSEM'e YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ Elif Arslan
306 Matematik ve Fen Alanında Özel Yetenekli Bireylerin Bilişsel Profillerinin Anadolu Sak Zeka Ölçeği İle İncelenmesi Ferhat Köprü
329  ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE MENTORLUK: SİSTEMATİK BİR DERLEME Arda M. Atakaya
Hersek -114 15.30-16.30 181 CUMHURİYETİN YÜZÜNCÜ YILINDA BİLSEMDE YENİLİKÇİ UYGULAMALARA BİR ÖRNEK: KUANTUM ÖĞRENMEYLE YENİLEBİLİR OSMANLI TARİHİ Saliha Akarsu Bakır Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin
282 YENİ TASARIM GERİ DÖNÜŞÜM KUTULARININ ETİMESGUT BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN GERİ DÖNÜŞÜM FARKINDALIKLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ Mert Efe Özbekler
287 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÖZELLİKLERİNİN SOMA ÖRNEKLEMİNDE ARAŞTIRILMASI Burak Münez
375 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “BİLİM VE SANAT MERKEZİ” KAVRAMINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ Erhan Şahin
Hersek -113 15.30-16.30 153 ÖZEL YETENEKLİLERDE SİNESTEZİ (DUYU BİLEŞİMİ) GÖRÜLME SIKLIĞI ( MANİSA İLİ ÖRNEKLEMİ) Derya Deniz Karameşe Doç. Dr. Sema Tan
288 BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN STEAM VE DOĞA KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ: TÜBİTAK 4004 PROJESİ Gamze Batıbay
316 ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON KAYNAKLARINI KONU ALAN RESİMLERİN ANALİZİ Mustafa Altuntaş
337 OKRATES (Göz Kırpma Testinden Rahatsızlık Tespit Sistemi)  Batu E. Atakan
  HERSEK 102 15:30-16:30 385 TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİNDE ÜSTÜN YETENEKLİLER ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ  Ela Nur Türkoğlu Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman
335 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL BAŞARILARININ İNCELENMESİ Ömer Metehan Bori
293 KRİPTOLOJİ ALANINDA LEİBNİZ HARMONİK ÜÇGENİ ALGORİTMASI: ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE BİR UYGULAMA  Casim Başar İşyapan
330 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Fatma Zehra Boynuzun
  HERSEK-119 15:30-16:30 93 İKİ KERE ÖZEL ÇOCUĞA SAHİP YALNIZ ANNE OLMAK Meltem Türker Dr. Melike Çetinkaya
178 ÜSTÜN YETENEKLİLERDE TEKNOLOJİ VE STEM Serpil Yiğit
334 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PANDOMİM İLE SIFIR ATIK BİLİNCİNİN ARTIRILMASI Azime Nisa Karagöz
247 ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DEĞERLER EĞİTİMİ: AFŞAR DUT DEDE YAĞMUR  VE ŞÜKÜR DUASI ÖRNEĞİ Asiye Duru Bocutcu
  HERSEK-110 15:30-16:30 333 ÜSTÜN YETENEK VE ÇALIŞAN BELLEK İLE İLGİLİ BİLİMSEL YAYINLARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ Emine Kahraman Doç. Dr. Zehra Atbaşı
400 İKİ KERE FARKLILIK ÜZERİNE YAPILMIŞ ARAŞTIRMALAR: BİR DERLEME ÇALIŞMASI Fatma Ceren Saygılı
 298  ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİR GRUBA DAHİL OLMA VE AİDİYET DUYGULARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ Cansel Anılır 
19 BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖRGÜN EĞİTİM KURUMLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR Neslihan Abbasoğlu 
  Hersek 115 15.30-16.30 ATÖLYE
Matematiksel Modelleme ile Matematiksel Yaratıcılığı desteklemek
Dr. Öğretim Üyesi Şeyma Şengil Akar
  Mimar Kemaleddin Salonu 17.00-18.00 KAPANIŞ TOPLANTISI
background image