| 8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ 2-3-4 KASIM 2023 | |||||||||||||
| 02 Kasım 2023 Perşembe | 09.00-09.30 | Kongre Kayıt | |||||||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 09.30-10.00 | Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı | |||||||||||
| Açılış Konuşmaları | |||||||||||||
| Doç. Dr. Mahmut Çitil - Gazi Eğitim Fakültesi Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı | |||||||||||||
| Prof. Dr. Mahmut Selvi - Gazi Eğitim Fakültesi Dekanı | |||||||||||||
| Doç. Dr. Mustafa Otrar - Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü | |||||||||||||
| Prof. Dr. Musa Yıldız - Gazi Üniversitesi Rektörü | |||||||||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 10.00-10.15 |
|
|||||||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 10.30-11.30 | Çağrılı Konuşmacı | |||||||||||
| Nereden Nereye? | |||||||||||||
| Prof. Dr. Ayşegül ATAMAN | |||||||||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 11.30-13.00 | Panel 1: Üstün Yeteneklilerin Eğitim Politikaları Paneli | |||||||||||
| Moderatör: | |||||||||||||
| Prof. Dr. Yaşar ÖZBAY | |||||||||||||
| Konuşmacılar: | |||||||||||||
| Prof. Dr. Hakan SARI, Necmettin Erbakan Üniversitesi | |||||||||||||
| Prof. Dr. Necate BAYKOÇ, Üstün Zekalılar ve Dahiler Enstitüsü | |||||||||||||
| Prof. Dr. Ahmet Emre BİLGİLİ, Milli Eğitim Bakanlığı | |||||||||||||
| Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU, Hacettepe Üniversitesi | |||||||||||||
| 13.00-14.00 | ÖĞLE ARASI | ||||||||||||
| Gün | Salon | Saat | No | Sunu | Sunan | Oturum Başkanı | |||||||
| 02 Kasım 2023 Perşembe | F Blok -Z03 | 14.00-15.00 | 186 | ÜSTÜN YETENEKLİLERE YÖNELİK TASARLANAN FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE SİSTEM DÜŞÜNCESİ YAKLAŞIMI | Doç. Dr. Zehra Atbaşı | ||||||||
| Hasret Nuhoğlu | |||||||||||||
| 66 | METİS KÜÇÜK FİLOZOFLAR SERİSİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİ GELİŞTİRME POTANSİYELİNİN İNCELENMESİ | Murat Tapar | |||||||||||
| 28 | BİLSEM BYF 1 DÜZEYİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN İNGİLİZCE KONUŞMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: | Fatma Uludağ | |||||||||||
| ‘‘Let’s Speak English Atölye Çalışması’’ | |||||||||||||
| 154 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN VE BAŞARI DÜZEYİ YÜKSEK OLAN ÖĞRENCİLERİN OLUŞTURDUKLARI PROBLEMLERİN İNCELENMESİ | Şeyma Şengil Akar | |||||||||||
| F BLOK 205 | 14.00-15.00 | 382 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AŞIRI DUYARLILIK ALANLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ | Ayşegül İşlekeller Bozca | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | ||||||||
| 183 | BİLSEM ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME FORMLARININ PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ | Bahadır Ayas | |||||||||||
| 9 | ÜSTÜN YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN İLERİ DÖNÜŞÜM KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORLARI | Derya Sönmez | |||||||||||
| 105 | RUSYA FEDERASYONU’NUN ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞMA ALANINDA EĞİTİM POLİTİKASININ UYGULAMASI | Şevket Başer Kemahlı | |||||||||||
| F BLOK Z02 | 14:00-15:00 | 211 | BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM 4.0 HAKKINDAKİ ALGILARI | Gülüzar Bulut Oyman | Doç. Dr. Sami Pektaş | ||||||||
| 270 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL LOGO TASARIMI ÇALIŞMALARI İLE KENDİLERİNİ TANIMLAMALARINA İLİŞKİN ALGILARI | Nida Güler | |||||||||||
| 358 | ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK VERİ BİLİMİ DERSİ TASARLAMA VE UYGULAMA | Oğuz Köklü | |||||||||||
| 348 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN POZİTİF YAŞAM BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Sami Pektaş | |||||||||||
| F BLOK -102 | 14.00-15.00 | 7 | ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLERİN AKRAN ZORBALIĞI KARŞISINDA SOSYAL DUYGUSAL TEPKİLERİ | Tuğçe Gündüz Yılmaz | Dr. Öğr. Üyesi Ülkü AYVAZ | ||||||||
| 14 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞCI GRUP TERAPİSİNİN SOSYAL ANKSİYETE ÜZERİNE ETKİSİ | Hilal Yılmaz | |||||||||||
| 76 | BİLİM SANAT MERKEZİNDE EĞİTİM ALAN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TERK NEDENLERİNİN İNCELENMESİ | Tunahan Yıldırım | |||||||||||
| 250 | ÖLÇEK VE ORANTI KAVRAMLARININ İNCELENMESİNE BİLSEM PERSPEKTİFİNDEN BAKIŞ | Nuh Özbey | |||||||||||
| F BLOK -103 | 14.00-15.00 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EBEVEYNLERİNE FİLMLER ARACILIĞI İLE “GÜÇLÜ KARAKTER ÖZELLİKLERİNİN” TANITILMASI | Sevgi Çınar | Dr. Melike Çetinkaya | |||||||||
| 78 | |||||||||||||
| 67 | AKIL VE ZEKÂ OYUNLARININ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ | Cüneyt Yenipazar | |||||||||||
| ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİ VELİLERİNİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDEN BEKLENTİLERİNİN İNCELENMESİ | Ahmet Kutlu | ||||||||||||
| 70 | |||||||||||||
| “ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞUM VAR” EBEVEYN EĞİTİM PROGRAMINA KATILANLARIN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK BAKIŞ AÇILARINDAKİ DEĞİŞİMİN BELİRLENMESİ | Kenan Göktepe | ||||||||||||
| 74 | |||||||||||||
| HERSEK -120 | 14.00-15.00 | SINIF ÖĞRETMENLERİNİN FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ | Ayşe Tüzün | Doç. Dr. Ahmet Kurnaz | |||||||||
| 15 | |||||||||||||
| BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME TEMELİNDE HAZIRLANAN FARKLILAŞTIRILMIŞ DERS PLANLARINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ | Simge Karakış Mısır | ||||||||||||
| 180 | |||||||||||||
| BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE DENEYİMLERİ | Nurşin Yarımcı | ||||||||||||
| 42 | |||||||||||||
| ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNE İLİŞKİN DENEYİM VE GÖRÜŞLERİ | Gökhan Güçin | ||||||||||||
| 61 | |||||||||||||
| Hersek- 115 | 14.00-15.00 | 16 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK OKURYAZARLIĞI SORULARININ ÇÖZÜMÜNDE KARŞILAŞTIKLARI ZORLUKLARIN İNCELENMESİ | Duygu Alyeşil Kabakçı | Doç. Dr. Şule Güçyeter | ||||||||
| BİLSEM LİSE MATEMATİK MATERYALLERİNİN PISA YETERLİLİK DÜZEYLERİ VE BAĞLAMLARINA GÖRE ANALİZİ | Ecem Karabulut | ||||||||||||
| 40 | |||||||||||||
| 64 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN DESTEK EĞİTİM ODASI ETKİNLİKLERİ KAYNAĞININ İNCELENMESİ: ORTAOKUL 5. VE 6. SINIF MATEMATİK DERSİ ÖRNEĞİ | Gülşah Avcı Doğan | |||||||||||
| 305 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK CİSİMLER İLE İLGİLİ GELİŞTİRDİKLERİ METAFORLAR | Hayrunnisa Karabacak | |||||||||||
| Hersek -121 | 14.00-15.00 | 17 | ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERE YÖNELİK TANILAMA POLİTİKALARININ PAYDAŞLAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | Melek Altunel | Dr. Kader ARKAN SEZGİN | ||||||||
| 50 | ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZLERİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TANILAMA SÜRECİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ “GAZİANTEP ÖRNEĞİ” | Burcu Türktunç | |||||||||||
| 312 | 2F ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEVRE KİRLİLİĞİ FARKINDALIĞINA YÖNELİK ÖRNEK UYGULAMA | Ümmüye Nur Tüzün | |||||||||||
| 59 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN İLGİ VE YETENEK ALANLARININ KESFEDİLMESİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLARIN İNCELENMESİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: KİLİS İLİ ÖRNEĞİ | Neslihan Açıkel | |||||||||||
| 02 Kasım 2023 Perşembe | Hersek Toplantı Salonu 1 | 14.00-15.00 | 318 | ABD VE TÜRKİYE'DE ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR İNCELEME | Semra Demirçalı | Dr. Öğr. Üyesi Fatma YILDIRIM | |||||||
| 87 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ İLE DİJİTAL BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ | Gamze Arslan Ağ | |||||||||||
| 120 | DİJİTAL OYUN TABANLI UYGULAMALARININ 5.SINIF TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER İLE ÇOKGENLER VE ÜÇGENLER KAZANIMLARININ ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ BAŞARISINA OLAN ETKİSİ: MİNECRAFT ÖRNEĞİ | Yasin Türen | |||||||||||
| 69 | ÜSTÜN ZEKÂ VE YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE SUNULAN KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK HİZMETLERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMANLARININ ROLÜ | Fatma Yıldırım | |||||||||||
| Hersek Toplantı Salonu 2 | 14.00-15.00 | 18 | BİLSEM GELECEK HAZIRLIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMI’NIN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KARİYER KARAR VERME YETKİNLİKLERİ VE GELECEK BEKLENTİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Abdullah Eker | Doç. Dr. Marilena Leana Taşçılar | ||||||||
| 138 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(KOCAELİ İLİ ÖRNEĞİ) | Hüseyin Bingöl | |||||||||||
| 102 | BİLSEM GELECEK FARKINDALIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KARİYER KEŞFİ DAVRANIŞLARI VE KARAR VERME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ | Rıdvan Turunç | |||||||||||
| 123 | BİLSEMDE ÖZEL YETENEĞİ GELİŞTİRME PROGRAMINA GEÇEN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DERS İLGİLERİNE GÖRE KARİYER GELİŞİM DÜZEYLERİ | Kübra Yiğit Tekel | |||||||||||
| Hersek Toplantı Salonu 3 | 14.00-15.00 | 30 | TÜRK GAZETELERİNDE ÜSTÜN ZEKÂNIN TEMSİLİ | Sümeyye Arkan | Doç. Dr. Sema Tan | ||||||||
| 187 | ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILABİLECEK E-MENTÖRLÜK PLATFORMLARININ İNCELENMESİ | Şule Kılınç | |||||||||||
| 58 | FARKLI LİSE TÜRÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TONI-3 TESTİ PUANLARININ İNCELENMESİ | Sevinç Zeynep Kavruk | |||||||||||
| 182 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MİZAH TARZLARIYLA AKRAN ZORBALIĞI STATÜLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | Ayşıl Ağaya | |||||||||||
| F BLOK Z03 | 15.30-16.30 | 108 | ÜSTÜN YETENEKLİLER ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE MESLEKİ GELİŞİM UYGULAMALARININ KARŞILAŞTIRILMASI | Sevda Kır | Dr. Ayşegül İşlekeller Bozca | ||||||||
| 146 | ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN AİLELERİNE YÖNELİK UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ | Şule Demirel Dingeç | |||||||||||
| 190 | GELECEK HAZIRLIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMI UYGULAMA DEĞERLENDİRMESİ: SELÇUKLU BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ | Tuba Kılıçarslan | |||||||||||
| 238 | 15. ULUSLARARASI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ROBOT YARIŞMASI’NA KATILAN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PROJE GELİŞTİRME SÜRECİNİN İNCELENMESİ | Gülsüm Aydın | |||||||||||
| F BLOK Z02 | 15:30-16:30 | 322 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN HAYAL GÜCÜ GELİŞİMİ | Azra Kıybar | Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Şengil Akar | ||||||||
| 23 | ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ İLE YARATICILIK BECERİLERİ ARASINDAKİ OLASI İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | Şevval Zeynep Keskin | |||||||||||
| 226 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARDA SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI EĞİTİMİ: PÜYED ÖRNEĞİ | Cansu Aldemir | |||||||||||
| 131 | ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MESLEK SEÇİMLERİNİN VE AKADEMİK MOTİVASYONLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ | Gülsüm Demirci | |||||||||||
| F Blok 102 | 15.30-16.30 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİN MERAKINA YÖNELİK BİR İNCELENME | Seval Topcu | Dr. Kader ARKAN SEZGİN | |||||||||
| 317 | VELİLERİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDEN BEKLENTİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Neslihan Duygu | |||||||||||
| 20 | BİLSEM’DE ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİ OLMAK: FENOMENOLOJİK BİR ÇALIŞMA | Seval TOPCU | |||||||||||
| 21 | “ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE” YAKLAŞIMININ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI | Feride Acar | |||||||||||
| F BLOK 205 | 15:30-16:30 | 373 | RESİM YETENEK ALANI TANILAMASININ UZMAN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ | Songül Esin Erol | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | ||||||||
| 384 | BİLSEM’DE EĞİTİM ALAN VE ALMAYAN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÜST BİLİŞSEL FARKINDALIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI | Mehmet Ünalmış | |||||||||||
| 320 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “YAPAY ZEKA” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ | Zeynep Duru | |||||||||||
| 351 | MATEMATİKSEL YARATICILIĞIN ÖLÇÜLMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ: BİLSEM ÖRNEĞİ | Gülşah Batdal Karaduman | |||||||||||
| F BLOK 103 | 15.30-16.30 | 22 | SÖZEL- DİLSEL YARATICILIĞI KONU ALAN LİSANSÜSTÜ TEZLERE YÖNELİK İÇERİK ANALİZİ | Zehra Topal Altındiş | |||||||||
| 54 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA YARATICI VE ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ | Murat Tekel | |||||||||||
| 72 | MATEMATİKSEL YARATICILIK İLE SÖZEL OLMAYAN ZEKÂ DÜZEYİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | Necati Onay | Doç. Dr. Sezen CAMCI | ||||||||||
| 95 | ÖĞRETMENLERİN YARATICILIĞI DESTEKLEME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ | Ece Öztürk Pulcu | |||||||||||
| FHERSEK- 115 | 15:30-16:30 | 295 | SOKRATİK SORGULAMA: SİSTEMATİK LİTERATÜR TARAMASI | Bilge Eski | Doç. Dr. Savaş Akgül | ||||||||
| 265 | İKİ KERE FARKLILIK POTANSİYELİ TARAMA LİSTESİNİN GELİŞTİRİMESİ | Seda Şakar | |||||||||||
| 218 | ÜSTÜN ZEKÂLI/YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE MENTÖRLÜK PROGRAMLARININ KULLANILMASINA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ | Ayşıl Ağaya | |||||||||||
| 224 | YARATICI PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİNİN YARATICILIĞA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI | Şule Kılınç | |||||||||||
| HERSEK- 120 | 15:30-16:30 | 246 | ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ANALİTİK DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ | Defne Büyük | Dr.Öğr. Üyesi Esra Kanlı | ||||||||
| 150 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİ VELİLERİNİN BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE VERİLEN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ | Bartu Tunç | |||||||||||
| 84 | ÜLKEMİZDE KAÇ ÖĞRENCİ İKİ KERE FARKLI OLABİLİR? BİR MONTE CARLO SİMÜLASYON ÇALIŞMASI | Furkan Atmaca | |||||||||||
| 132 | MATEMATİK ALANINDA DİĞER OTİZMLİ BİREYLERE GÖRE FARKLILIK GÖSTEREN ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ, DAVRANIŞLARI VE EĞİTİM GEREKSİNİMLERİNİ BELİRLEMEK AMACIYLA YAPILAN ÖRNEK BİR OLAY ÇALIŞMASI | Umay Hira Bozkurt | |||||||||||
| HERSEK-121 | 15:30-16:30 | 363 | GÖRME YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN BİLSEM EĞİTİMİNDE KARŞILAŞTIĞI GÜÇLÜKLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: BİR FENOMENOLOJİ ÇALIŞMASI | Sevgi Kırboyun Tipi | Doç. Dr. Sami Pektaş | ||||||||
| 341 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞİN FELSEFİ TEMELLERİNE İLİŞKİN SORU SORMA BECERİSİ VE MATEMATİK TUTUMU VE ÖZ YETERLİK ALGISI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ | Asuman Akdemir Tırsi | |||||||||||
| 249 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DİNLEDİKLERİ MÜZİK TÜRLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN TANILANDIKLARI ALANA GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI | Yusuf Altunkol | |||||||||||
| 379 | ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ | Nurmelek Birbiri | |||||||||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 1 | 15:30-16:30 | 235 | TÜRKİYE’DE BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNE İLİŞKİN YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ | Rüya Eşme | Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin | ||||||||
| 41 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN GERÇEK YAŞAM PROBLEMLERİNE İLİŞKİN YARATICI PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK BİR MODEL ÇALIŞMASI | Seda Arslan | |||||||||||
| 301 | K- POP HAYRANI ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE ETNOGRAFİK BİR ARAŞTIRMA: ARAFTA MI KALIYORLAR? | Miraç Ilgın Yıldız | |||||||||||
| 126 | TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME VE MATEMATİKSEL MODELLEME ENTEGRASYONU: ÖĞRENCİ BAŞARILARI VE YARATICILIKTA YENİ BOYUTLAR | Tuğba Çoşkun | |||||||||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 2 | 15:30-16:30 | 361 | İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞSEL YETENEKLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARINI TAHMİN ETME: KESİTSEL ÇALIŞMA | Selin Bozbey Esmeroğlu | Doç. Dr. Ahmet Bildiren | ||||||||
| 272 | BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIK BECERİLERİNE YÖNELİK ÖZ DEĞERLENDİRMELERİ VE EBEVEYN GÖRÜŞLERİ | Yeşim Özdeniz | |||||||||||
| 308 | BİLSEM’E YENİ BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN KURUMA, DERSLERE VE ÖĞRETMENLERE YÖNELİK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA İNCELENMESİ | Hayri Toprak Bengül | |||||||||||
| 242 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİNÇLİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ VE DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERLE İNCELENMESİ | Ahmet Yiğit Özbahar | |||||||||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 3 | 15:30-16:30 | 254 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ İNGİLİZCE ÖĞRENİMİNE İLİŞKİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ | Şahika Alptekin Uza | Dr. Melike ÇETİNKAYA |
||||||||
| 92 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SU AYAK İZİ FARKINDALIĞI VE GELİŞTİRİLMESİ | Deniz Özen | |||||||||||
| 83 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EPİSTEMİK OTORİTE, ÖZGÜR İRADE VE BELİRLENİMCİLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞİŞKENLERLE İNCELENMESİ | Sude Yardım | |||||||||||
| 48 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE RESİM ALANINDA EĞİTİM GÖRMEKTE OLAN GÖRSEL SANATLAR ÖĞRENCİLERİN GÖZÜNDEN CUMHURİYET KAVRAMI | Akif Seven | |||||||||||
| Hersek Toplantı Salonu 3 | 16:45 | ATÖLYE | |||||||||||
| Özel Yetenekliler Eğitiminde Bütünleşik Bilim ve Matematik Etkinlikleri Atölyesi | |||||||||||||
| Prof. Dr. Kemal Yürümezoğlu & Doç. Dr. Burak Karabey | |||||||||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 16:45-17:30 | Çağrılı Konuşmacı | |||||||||||
| Doç. Dr. Ahmet Bildiren -TANILAMADA DOĞRU YOLDA MIYIZ? | |||||||||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 17:30-18:15 | Çağrılı Konuşmacı | |||||||||||
| Doç. Dr. Mustafa Otrar- ÜLKEMİZDE KURUMLAR VE MEVZUAT AÇISINDAN ÖZEL YETENEKLİLİK | |||||||||||||
| Gün | Salon | Saat | No | Sunu | Sunan | Oturum Başkanı | |
| 03 Kasım 2023 Cuma | F Blok Z 04 | 09.30-10.30 | 52 | PSİKOSANAT UYGULAMALARININ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK BECERİLERİNE VE KAREKTER GÜÇLERİNE ETKİSİ | Hülya Gülçin | Doç. Dr. Rıdvan KARABULUT |
|
| 56 | DESTEK 2 GRUBU ÖĞRENCİLERİN PARA ALGILARININ ÇİZDİKLERİ RESİMLER ARACILIĞIYLA İNCELENMESİ | Mehmet Eskitürk | |||||
| CUMHURİYETTEN GÜNÜMÜZE ÖZEL YETENEKLİLERE VERİLEN MÜZİK EĞİTİMİ: BİR LİTERATÜR TARAMASI | Doğa Gümüşay | ||||||
| 53 | |||||||
| 160 | BİR İÇOĞLANIN ÇİZGİLERİYLE ENDERUN-I HÜMAYUN: MATRAKÇI'NIN MİNYATÜRLERİ | ||||||
| Derya Özen | |||||||
| F BLOK Z03 | 09.30-10.30 | 106 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ETKİN VATANDAŞLIK DURUMLARINI BETİMLEME ÇALIŞMASI | Ümra Şeker Özkan | Dr. Öğr.Üyesi Erhan Şahin | ||
| 327 | ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERDE STRES, DEPRESYON VE İNTİHAR ODAKLI ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ: 1963-2023 | Merve Anlatan | |||||
| 31 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE AKRAN ZORBALIĞI İLE YALNIZLIK DUYGUSUNUN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ | Belgin Bağrıaçık | |||||
| 71 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÇEŞİTLİ ÜLKELERDE ADAY GÖSTERİLME SÜREÇLERİNDEKİ BENZERLİK VE FARKLILIKLAR | Belgin Bağrıaçık | |||||
| F BLOK Z 02 | 09.30-10.30 | ÖZEL YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GELECEKTEN BEKLENTİLERİ | Efe Ak | Dr. Öğr. Üyesi Esra KANLI | |||
| 151 | |||||||
| 94 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EBEVEYNLERİNİN ÖZEL YETENEK KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ (ADANA İLİ ÖRNEĞİ) | Yasemin Altıok | |||||
| ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI VE BİLGİ OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ANALİZİ | Esra Mete Bakır | ||||||
| 170 | |||||||
| MATEMATİK ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNE SAHİP ÖZEL YETENEKLİ OLUR MU? BİR DURUM ÇALIŞMASI | |||||||
| 33 | İdil Kefeli | ||||||
| F BLOK 102 | 09.30-10.30 | 313 | ANASINIFI VE İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN DEĞERLENDİRMELERİNE GÖRE ÖĞRENCİLERİN TEMEL BİLİŞSEL ÖZELLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | Neslişah Sıkıcıkoğlu | Doç. Dr. Ahmet Bildiren | ||
| 79 | FARKLI KÜLTÜRLERDEN OLAN ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ | Neslişah Sıkıcıkoğlu | |||||
| ASİS ZEKÂ ÖLÇEĞİNİN CİNSİYETE GÖRE FAKTÖRYEL DEĞİŞMEZLİĞİNİN İNCELENMESİ | Deniz Arslan | ||||||
| 208 | |||||||
| ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIMLARINA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ | |||||||
| 8 | Nilay Kayhan | ||||||
| F BLOK 103 | 09.30-10.30 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE (BİLSEM) GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TANILAMA VE DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN KENDİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ | Canan Şentürk Barışık | Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman | |||
| 198 | |||||||
| 253 | BİLSEM FEN VE TEKNOLOJİ ALANI YARDIMCI DERS MATERYALİ ETKİNLİKLERİNİN MAKER ÖĞRETİM PROGRAMI FARKLILAŞTIRMA İLKELERİNE GÖRE İNCELENMESİ | ||||||
| Hamza Kaynar | |||||||
| 220 | EBEVEYN OLMA YAŞININ ÇOCUKLARIN ZEKÂ PUANLARI ÜZERİNE ETKİSİ | Gamze Davis | |||||
| 197 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN PROJE KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI | ||||||
| Emin Yaşar | |||||||
| HERSEK-115 | 09.30-10.30 | 233 | STEM ETKİNLİKLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN STEM TUTUMLARINA VE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ALGILARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Ceren Tüylü | Doç. Dr. Ayşin Kaplan Sayı | ||
| 133 | ŞÜZMER MODELİ’NİN ÜSTÜN YETENEK POTANSİYELLİ ÇOCUKLARIN ÇEŞİTLİ GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ | Tuba Sağır | |||||
| 46 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ KAPSAMINDA DEĞERLER EĞİTİMİ: ÇOCUKEVLERİ SİTESİ ÖRNEĞİ | Yaren Suntur | |||||
| 49 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE ALDIĞI DERSLER İLE MESLEK SEÇİMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | ||||||
| Ezgi Gökmen | |||||||
| 03 Kasım 2023 Cuma | HERSEK-120 | 09.30-10.30 | 145 | BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUK ALGILARININ METAFORLAR YOLUYLA BELİRLENMESİ | Dr. Melike ÇETİNKAYA |
||
| Betül Erol | |||||||
| 173 | BİLSEM’E YENİ BAŞLAYAN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN BİLSEM’DEN BEKLENTİLERİ | Selen Akyel | |||||
| 111 | BİLSEM EBEVEYNLERİNİN STEM FARKINDALIĞI VE ÖĞRENCİLERİN KARİYER SEÇİMLERİNE ETKİSİ | Kadriye Zobu | |||||
| 137 | EBEVEYNLERİN DEHB TANISI OLAN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARININ DEHB BELİRTİLERİNE İLİŞKİN CONNERS ANA BABA DERECELEME ÖLÇEĞİ-KISA FORM YANITLARININ İNCELENMESİ | Afra Taşdelen | |||||
| HERSEK-121 | 09.30-10.30 | 29 | ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KATILDIKLARI DOĞA EĞİTİMİNİN SONUCUNDA ZİHİNLERİNDEKİ “ÇEVRE” KAVRAMININ DEĞİŞİMİ: BİR METAFOR ANALİZİ | Özge Ceylan Konkuş | Doç. Dr. Sami Pektaş | ||
| 100 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “İNGİLİZCE” VE “İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ BELİRLENMESİ | İbrahim Benek | |||||
| 101 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “IŞIK” KAVRAMINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARI VE GÖRSEL İMAJLARI | İbrahim Benek | |||||
| 216 | ÜSTÜN YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK TARIM UYGULAMALARINA YÖNELİK METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ | Hacer Kılıçkıran | |||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 1 | 09.30-10.30 | 202 | BİLSEM UYUM PROGRAMI SONRASINDA ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EBEVEYNLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ | Seyit Karaburçak | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | ||
| 204 | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL YETENEKLİLİK: 21. YÜZYIL TÜRKİYE | Hülya Görünü | |||||
| 231 | BİLSEM'E YENİ BAŞLAYAN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİN FARKINDALIKLARININ İNCELENMESİ | Sinem Fariz | |||||
| 248 | BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN ve EBEVEYNLERİNİN “BİLSEM”E İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ | Seda Çarıkçı | |||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 2 | 09.30-10.30 | 259 | RESİM YETENEK ALANI TANILAMASININ UZMAN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ | Songül Esin Erol | Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN | ||
| 276 | ÜSTÜN YETENEK PROGRAMLARINI DEĞERLENDİRME: SÜREKLİ GELİŞİM VE MÜKEMMELİ SAĞLAMA | Ceren Ersoy | |||||
| 296 | ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİM SÜREÇLERİNDE ÖĞRETMEN ROLÜ | Deniz Bahçe | |||||
| 338 | YARATICILIĞIN ÖLÇÜLMESİNDE ALTIN STANDART: KONSENSÜS DEĞERLENDİRME TEKNİĞİ | Mehmet Arda Atakaya | |||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 3 | 09.30-10.30 | 350 | ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN STEM ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ | Hülya Ölçer | Doç. Dr. Zehra Atbaşı | ||
| 201 | BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN ETWİNNİNG PROJELERİNE KATILIM MOTİVASYONLARININ DİJİTAL YETERLİLİKLERİ KONUSUNDAKİ ÖZ GÜVENLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ | Özlem Korkmaz Baba | |||||
| 158 | WEB 2.0 UYGULAMALARI İLE HAZIRLANAN SANAL MÜZE VE DİJİTAL KAÇIŞ OYUNLARI KULLANIMININ BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENMELERİNE OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Yeşim Toğay Dilbaş | |||||
| 163 | OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI OLARAK SANAL MÜZELER | Helen Kuru | |||||
| F BLOK 205 | 09:30-10:30 | 304 | BİLİM ve SANAT MERKEZİN’DE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERİN BELİRLENMESİ | Halil İlbey Özkan | Doç. Dr. Ahmet Kurnaz | ||
| 112 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNİN OTONOM ÖĞRENME MODELİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | Ayşin Kaplan Sayı | |||||
| 368 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİ DÜZEYLERİNİN VE PERSPEKTİFİNİN DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLER AÇISINDAN FARKLILAŞMASININ İNCELENMESİ | Mahmut Çitil | |||||
| 376 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÇALIŞMA DAVRANIŞLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (ANKARA ÖRNEĞİ) | Hülya Özyürek | |||||
| F BLOK Z04 | 11:00-12:00 | 171 | DİJİKÜLTÜR OYUNLA ÖĞRENİYORUM | Bahar Sevinç Kızılırmak | Dr. Melike Çetinkaya | ||
| 149 | METAVERSE’DE HAZIRLANAN EĞİTİM ORTAMINDA ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME DENEYİMLERİNİN ARAŞTIRILMASI | Musab Furkan Usta | |||||
| 199 | BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN OKUL DIŞI ÖĞRENME ALANINDA ANİMASYON EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ | Melike Çetinkaya | |||||
| 172 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE İNTERNET BAĞIMLILIĞININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ | Musab Furkan Usta | |||||
| F BLOK Z02 | 11:00-12:00 | 32 | HER ÇOCUK ÖZELDİR, BAZILARI “İKİ KERE ÖZELDİR” | Banu İlhan Emecan | Doç. Dr. Hüda Sayın Yücel | ||
| 236 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÜRETTİKLERİ PROJE SAYISINI VE NİTELİĞİNİ ARTTIRMAK AMACIYLA MİKROBİLGİSAYAR TEMELLİ LABORATUVARLARIN KULLANIMININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KARS PROF. DR. FAHRETTİN KIRZIOĞLU BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖRNEĞİ | Ali Kasım Bulut | |||||
| 268 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE STEM VE DEĞERLER EĞİTİMİNİN ENTEGRESİ | Erdal Yaylıoğlu | |||||
| 273 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN FEN EĞİTİMİNDE STEM: BİLSEM ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ | Şeyma Çallı | |||||
| F BLOK Z03 | 11:00-12:00 | 325 | ÜSTÜN YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ROBOTİK KODLAMAYA YÖNELİK METAFORLARI | Burçak Ersoy | Doç. Dr. Sezen Çamcı | ||
| 355 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN DİJİTAL OYUNLARIN ETKİSİ | Kadriye Selvi | |||||
| 357 | MİLLİ TEKNOLOJİ HAMLESİ FARKINDALIĞI | Sümeyra Temizhan | |||||
| 241 | TÜRK MİTOLOJİK KARAKTER VE UNSURLARININ OYUNLAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM MATERYALİNE DÖNÜŞTÜRÜLMESİ VE OLUŞTURULAN OYUNUN ÖĞRENMEYE OLAN ETKİLERİNİN İNCELENMESİ | Sinan Çeliker | |||||
| F BLOK 102 | 11:00-12:00 | 37 | ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE BİLİM/SÖZDE BİLİM AYRIMI ÜZERİNDEN DEĞERLER VE BİLİM İLİŞKİSİ | Esra Arslan | Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin | ||
| 80 | ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYOBİLİMSEL KONULARA BAKIŞTA ÖNE ÇIKAN DEĞERLER | Sercan Çoban | |||||
| 354 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DEĞERLER EĞİTİMİ UYGULAMASI: YUNUS’UN RİTMİ | Ela Gizem Samsun | |||||
| 194 | ÜSTÜN ZEKÂLI ÖĞRENCİLERİN SOSYOBİLİMSEL KONULARA YÖNELİK ETİK VE AHLAKİ YAKLAŞIMLARININ İNCELENMESİ | Gözde Yılmaz | |||||
| F BLOK 103 | 11.00-12.00 | 65 | ÖZEL YETENEKLİLERE YÖNELİK BİBLİYOTERAPİ TEMELLİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ETKİNLİK ÖNERİLERİ | Rümeysa Öztürk | Dr. Öğr. Üyesi Neşe Kutlu ABU |
||
| 88 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ TÜRKÇE ETKİNLİK KİTABININ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ | Mazhar Ünal | |||||
| 367 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ ANLAMA VE DESTEKLEMEDE DIŞAVURUMCU YÖNTEMLER KULLANMAK: 6 PARÇALI HİKAYE YAZMA TEKNİĞİ | Aysel Fidan | |||||
| 68 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE DERS ÖNCESİ YAPILAN FİZİKSEL AKTİVİTELERİN DESTEK ETKİNLİKLERİNE ETKİSİ | Mehmet Yeşilkaya | |||||
| HERSEK-115 | 11.00-12.00 | 255 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK ÖZYETERLİK ALGILARI VE BİLİŞÜSTÜ BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | Gülcihan Su | Dr. Öğr. Üyesi Esra KANLI | ||
| 303 | ÜSTÜN YETENEKLİLERE İLİŞKİN YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI | İlker Gönen | |||||
| 321 | YARATICILIK VE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNE YÖNELİK ARAŞTIRMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ | Simge Yayla | |||||
| 174 | MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN YARATICILIĞA VE MATEMATİKSEL YARATICILIĞA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ | Özlem Gürakar | |||||
| HERSEK-120 | 11:00-12:00 | 340 | ÖZEL YETENEKLİ YETİŞKİNLERLE YAPILAN ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ | Saadet Kılıçarslan | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | ||
| 347 | MATEMATİK ALANINDA ÖZEL YETENEKLİ OLARAK TANILANAN ÖĞRENCİLERİN PROJE ÜRETİMİ VE YÖNETİMİ PROGRAMINDA MATEMATİK ALANINDA PROJE ÜRETİMLERİ VE İKİNCİ ALANLARI İLE İLİŞKİSİ | Zehra Türkmen | |||||
| 366 | ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ EĞİTSEL MODELLER | Müge Kiraz | |||||
| 372 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ANNELERİNİN ÇOCUKLARI İLE İLİŞKİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN MENTORLUK FONKSİYONLARINA GÖRE İNCELENMESİ | Semra Demir | |||||
| HERSEK-121 | 11:00-12:00 | 342 | KODLAMA İLE YAPILAN BİYOLOJİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÜSTBİLİŞSEL FARKINADALIKLARINA ETKİSİ | Mahbup Ela Yalçın | Dr. Öğr. Üyesi Nilgün KİRİŞÇİ | ||
| 345 | BİLSEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİ KAPSAMINDA İNCELENMESİ | Şenay Eray | |||||
| 381 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SANATÇI VE ESERİNİ BİL VE KAZAN OYUNU | Hilal Sevgen Abacı | |||||
| 383 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR ENERJİ İMAJİNASYONLARI | Müşerref Dalkılıç | |||||
| 12.00-13.30 | |||||||
| Öğle Arası | |||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 13.30.-15.00 | PANEL 2: Üstün Yeteneklilerin Tanılanması Paneli | |||||
| Moderatör: | |||||||
| Prof. Dr. Uğur SAK | |||||||
| Konuşmacılar: | |||||||
| Doç. Dr. Burak KARABEY, Dokuz Eylül Üniversitesi | |||||||
| Doç. Dr. Hüda SAYIN YÜCEL, Kırıkkale Üniversitesi | |||||||
| Doç. Dr. Sezen ÇAMCI, İstanbul ÜNİVERSİTESİ | |||||||
| Doç. Dr. Şule GÜÇYETER, Uşak Üniversitesi | |||||||
| 3 Kasım 2023 Cuma | F BLOK Z02 | 15.30-16.30 | 258 | ÇOCUKLARIN ZEKÂ GELİŞİMİNE ETKİ EDEN ÇEVRESEL ETMENLERİN İNCELENMESİ | Esra Kocatürk | Doç. Dr. Rıdvan KARABULUT | |
| 311 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDEKİ SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNDE DEĞERLER EĞİTİMİNİN DURUMU: ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ | Hatice Yıldız Ayaydın | |||||
| 166 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN DİL-SOSYAL-İLETİŞİM BECERİLERİ | Helin Yarcel | |||||
| 77 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ GELECEK HAZIRLIĞI PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ | Ceren Nilgün Çetin | |||||
| F BLOK Z03 | 15.30-16.30 | 90 | WEB of SCİENCE VERİ TABANINDA YAYIMLANAN ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONULU ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ | Cesarettin Küreci | Doç. Dr. Ahmet Kurnaz | ||
| 96 | ÖZ DÜZENLEME PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Canan Balbay | |||||
| 103 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL ORTAMINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | Yazgül Karadaş | |||||
| 292 | ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERDE BENLİK SAYGISI KONULU ÇALIŞMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ | ||||||
| Bilge Eski | |||||||
| F BLOK 102 | 15.30-16.30 | 115 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ | Elif Dal | Dr. Öğr. Üyesi Neşe Kutlu ABU |
||
| 116 | BİLİM ve SANAT MERKEZİ ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN İSTATİSTİKSEL ARAŞTIRMA SÜRECİNE YÖNELİK DENEYİMLERİNİN DESTEKLENMESİ | Esat Avcı | |||||
| 130 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNE DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN DEVAMSIZLIKLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ | Nihal Kaya İci | |||||
| 274 | MATEMATİK PROBLEMLERİNİ ÇÖZME STRATEJİLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ VE TİPİK GELİŞİM GÖSTEREN ÖĞRENCİLER ARASINDAKİ KARŞILAŞTIRILMASI | Ali Aydoğdu | |||||
| F BLOK 103 | 15.30-16.30 | 175 | Üstün Zekâlılarda 5E Modeli Tabanlı Zenginleştirme Uygulamalarına ve Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi | Şeyma Altunkaya Ulutaş | Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman |
||
| 136 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR İÇİN DESTEK EĞİTİM UYGULAMALARININ ÖĞRETMENLERİN ÖZYETERLİK VE KAVRAMSAL ALGILARINA ETKİSİ | Kerim Pekmezci | |||||
| 157 | EĞİTİM KURUMLARINDA SANAT TERAPİSİNİN KULLANIMII VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ | Elmira İSKENDEROVA BAŞ | |||||
| 161 | ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN TÜBİTAK 2204-C KUTUP ARAŞTIRMA PROJELERİ VE 2204-D İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMALARINA KATILIM DURUMLARI | Berrak Altundağ | |||||
| HERSEK 115 | 15.30-16.30 | 210 | TÜRKİYE'DE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ALANINDA ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ TEZLERİN İNCELENMESİ: 2018-2022 | Aygün YIlmaz | Doç. Dr. Sami Pektaş | ||
| 243 | ÖDEV NEYMİŞ BİR BİLSEM | Tuba Keskin | |||||
| 119 | SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ TANILAMA ve EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİNDEKİ GÖRÜŞLERİ | Hasret Kaya Alemdar | |||||
| 142 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK ÖĞRETMENİNE YÖNELİK ALGILARI | Şenol Kaya | |||||
| HERSEK 120 | 15.30-16.30 | 193 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE KÖK DEĞER ÖĞRETİMİNDE ORYANTİRİNG UYGULAMALARI | Semra Bilgin | Dr. Öğr. Üyesi Bilge BAL SEZEREL |
||
| 222 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK DÜZEYLERİ İLE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | Semra Sinem Çalış | |||||
| 262 | Probleme Dayalı Öğrenme Modelinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Sürdürülebilir Çevre Tutumlarına Etkisi | Hülya Sevim Kılınç | |||||
| 124 | ÖZEL YETENEKLİ ÖGRENCİLERİN PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK İHTİYAÇLARI: MUĞLA İLİ ÖRNEĞİ | Muhammet Gedik | |||||
| HERSEK 121 | 15.30-16.30 | 152 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK ERTELEME YORDAYICILARI: BAŞARIYA İLİŞKİN BİLİŞSEL ÇARPITMA VE ALGILANAN EBEVEYN BAŞARI BASKISI | Sevilay Canpolat | Prof. Dr. Zeynep Kurtulmuş | ||
| 205 | ÜSTÜN YETENEKLİ LİSE ÖĞRENCİLERİNE UYGULANAN KARİYER PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK HİZMETLERİ | Nurşen Demir | |||||
| 5 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YAZDIKLARI SORULARIN BLOOM TAKSONOMİSİ VE SORU TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ | Halil Bolat | |||||
| 144 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARA İLİŞKİN YANLIŞ İNANÇLAR: BİR EBEVEYN PERSPEKTİFİ | Kübra Yiğit Tekel | |||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 1 | 15.30-16.30 | 191 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN MATEMATİKTE KRİPTOLOJİ MATERYAL ÖRNEĞİ | Muhammet Canan | Doç. Dr. Mahmut Çitil | ||
| 227 | ÖZEL YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYOBİLİMSEL İÇERİKLİ PROBLEM DURUMLARINA YÖNELİK AKIL YÜRÜTME BECERİLERİNİ İNCELEME | Mustafa Çelik | |||||
| 339 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE İHTİYAÇ ANALİZİ: POLATLI ÖRNEĞİ | Fidan Parlak Kesici | |||||
| 185 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN ÖZEL YETENEKLİLER ALANINDAKİ MESLEKİ YETERLİKLERİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK GELİŞTİRİLEN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ | Füsun Taştepe | |||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 2 | 15.30-16.30 | 264 | “ALTI ÜSTÜ SOSYAL BİLİMLER AKADEMİSİ”: ÜSTÜN YETENEKLİLERE YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI | Asiye Güneş | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | ||
| 280 | EBEVEYNLERİN ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞ VE TUTUMLARI | Nilay Köseman | |||||
| 267 | BİLSEM VELİLERİNİN ÜST BİLİŞ ÖZELLİKLERİ | Zeynep Çomak | |||||
| 278 | ÇOCUĞU BİLİM VE SANAT MERKEZİNE DEVAM EDEN AİLELERİN BEKLENTİLERİNİN BELİRLENMESİ | Halil İlbey Özkan | |||||
| HERSEK TOPLANTI SALONU 3 | 15.30-16.30 | 114 | ABE PROGRAMININ UYGULANDIĞI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ABE PROGRAMI VE BİYOTEKNOLOJİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ | Yağmur Naz Emektar | Doç. Dr. Ahmet Bildiren | ||
| 164 | ASTEROİD AVCILIĞI PROGRAMININ UYGULANDIĞI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN IASC, ASTROMETRİCA PROGRAMI VE ASTEROİDLER HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ | Melih Miraç Mudu | |||||
| 206 | BİLSEM BYF PROGRAMI BİYOLOJİ DERSİNİN ÖYG PROGRAMINDA BİYOLOJİ ALANI SEÇMEYE ETKİSİ HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ | Demir Üstünel | |||||
| 118 | BİLİM VE SANAT MERKEZİ FEN BİLİMLERİ ÇERÇEVE PROGRAMININ PROJE GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİSİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ | Seda İhtiyar Şahin | |||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 16.30-18.00 | ||||||
| Çağrılı Konuşmacı | |||||||
| Prof. Dr. Robert J. STERNBERG | |||||||
| Gün | Salon | Saat | No | Sunu | Sunan | Oturum Başkanı |
| 04 Kasım 2023 Cumartesi | HERSEK-115 | 09.30-10.30 | 82 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN YAPAY ZEKA İLE YORDANMASI | Serhan Sarıoğlu | Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin |
| 196 | MEDYA OKURYAZARLIĞI KAPSAMINDA BİLSEM ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN CORONAVİRUS SALGINI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ | Alya Çoruh | ||||
| 234 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİ STEAM EĞİTİMİNDE DESTEKLEMEK İÇİN YENİLİKÇİ BİR YÖNTEM: GIFTLED PROJESİ | Zekai Ayık | ||||
| 343 | PROJE VE TAKIM ÇALIŞMASI TEMELLİ ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMLERİNİN MESLEK SEÇİMİNE ETKİSİ - FRC (FIRST ROBOTIC COMPETITION) ÖRNEĞİ | Alya Çoruh | ||||
| HERSEK-120 | 09.30-10.30 | 344 | BİLSEM DESTEK GRUBU ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN İSTANBUL’UN DOĞAL VARLIK ALANLARI KONULU PROJE YAPMAK | Bilge Gündüz | Doç. Dr. Sami Pektaş | |
| 365 | BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN ZAMAN FELSEFESİ | Murat Karakaş | ||||
| 44 | Metin Yılmaz | |||||
| BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE UYGULANAN ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUĞUM VAR EBEVEYN EĞİTİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNE İLİŞKİN VELİ GÖRÜŞLERİ | ||||||
| 113 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE VERİLEN DESTEK EĞİTİME YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ | Ali Akan | ||||
| HERSEK-121 | 09.30-10.30 | 314 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKULA VE BİLSEM’E YÖNELİK AKADEMİK MOTİVASYON DURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI | Mustafa Altuntaş | Doç. Dr. Bestami Buğra ÜLGER | |
| 139 | SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÜSTÜN YETENEKLİLERE VERİLEN DESTEK EĞİTİM ODASI EĞİTİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ | Betül Aydın | ||||
| 238 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK | Osman Yağbasanlar | ||||
| 140 | FEN BİLİMLERİNDE ÖZEL YETENEKLİLİK BECERİLERİNİN ÖĞRETMENLERCE FARKINDALIĞININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ | Ceyda Korkmaz | ||||
| HERSEK-102 | 09.30-10.30 | 286 | MEYDAN OKUYAN İKLİM ELÇİLERİ ADLI eTwinning PROJESİNİN BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN İKLİM OKURYAZARLIKLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Suzan Genç Çoruh | Dr. Barış DOĞRUKÖK | |
| 117 | GEOGEBRA DESTEKLİ FARKLILAŞTIRILMIŞ MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN YARATICILIK BECERİLERİNE ETKİSİ | Feyza Nur Alyanç | ||||
| 169 | GELECEĞİN OKULU: YENİLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ VE SINIF TASARIMI | Anıl Vurkan Yılmaz | ||||
| 336 | ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE ÇEVRİM İÇİ ORTAMLARA YÖNELİK ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ | Naciye Somuncu Demir | ||||
| HERSEK -119 | 09.30-10.30 | 129 | ÖZEL YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ZORBALIĞA YÖNELİK TUTUMLARI VE ZORBALIĞA NEDEN OLABİLECEK FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ: BİR KARMA YÖNTEM ÇALIŞMASI | Ayşe Gül Aksu | Dr. Serdar Özmen | |
| 155 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN RUTİN OLMAYAN PROBLEMLERİ ÇÖZMEDE KULLANDIKLARI BİLİŞSEL DAVRANIŞLAR | Bilal Açıkgöz | ||||
| 179 | BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN DEVAMSIZLIK NEDENLERİ | Derya İncialan | ||||
| 192 | ÜSTÜN YETENEKLİ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BAZI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE PSİKO-SOSYAL ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ (Samsun İli Örneği) | Özkan Özcan | ||||
| HERSEK-116 | 09.30-10.30 | 177 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MİZAH TARZLARI İLE PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ | Melike Şule Yıldız | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | |
| 263 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE UYGULAMASININ ELEŞTİREL VE SOYUT DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİ | Yağmur Karaman | ||||
| 271 | ÖZEL YETENEKLİ ERGEN ÖĞRENCİLERİN ANİME İZLEME DAVRANIŞLARINA GÖRE YÜRÜTÜCÜ İŞLEV BECERİLERİNİN İNCELENMESİ | Ebru Özbaş | ||||
| 285 | DESTEK EĞİTİM PROGRAMINA DEVAM EDEN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MERAKLARINA YÖNELİK NİTEL BİR ARAŞTIRMA EN ÇOK NEYİ MERAK EDERİM | |||||
| Gülizar Işık | ||||||
| HERSEK-114 | 09:30-10:30 | 260 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ FEN VE TEKNOLOJİ ALANI YARDIMCI DERS MATERYALİ ETKİNLİKLERİNİN ALTERNATİF ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ | Hülya Sevim Kılınç | Doç. Dr. Zehra Atbaşı | |
| 148 | SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN ÖZYETERLİKLERİ İLE ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI | Emine Sürmeli Engin | ||||
| 386 | ÖZEL YETENEKLİ ETİKETİNİN OLUŞTURDUĞU SORUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ | Yusuf Ünal | ||||
| 255 | YAPAY ZEKÂ VE ÜSTÜN YETENEKLİLİK: EĞİTİMCİLERİN BAKIŞ AÇILARI VE TUTUMLARININ İNCELENMESİ | Metin Aydın | ||||
| 04 Kasım 2023 Cumartesi | HERSEK-115 | 11.00-12.00 | 125 | BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN WEB 2.0 ARAÇLARINI KULLANMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ | Dilek Ak | Dr. Öğr. Üyesi Engin Karaduman |
| 244 | LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YAŞANTISAL KAÇINMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİNDE İNTERNET KULLANMA ALIŞKANLIKLARININ ARACI ROLÜ | Zeki Talha Erdem | ||||
| 371 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK VE DİJİTAL TASARIM ATÖLYESİ | Engin Karaduman | ||||
| 331 | ÜSTÜN YETENEKLİLERİN ÖĞRETİMİNDE BİR UYGULAMA:FİB128 ALGORİTMASI | Hatice Zahide Kabasakal | ||||
| HERSEK -120 | 11.00-12.00 | 134 | MATEMATİKTE ÖZEL YETENEKLİLİK BECERİLERİN ÖĞRETMENLERCE FARKINDALIĞININ ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERLE ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYAN ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ | Naziye Koçlar | Doç. Dr. Feyzullah Şahin | |
| 207 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE EĞİTİM ALAN BİR MATEMATİK ÖĞRETMENİNİN VERİLEN EĞİTİMLER HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ: TEK DURUM ÇALIŞMASI | Kübra Köse | ||||
| 310 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN TABAN ARİTMETİĞİ VE FIBONACCI SAYI DİZİSİ KULLANILARAK OLUŞTURULAN SİMETRİK ŞİFRELEME ALGORİTMASI ETKİNLİK ÖRNEĞİ | Mina Atak | ||||
| HERSEK-121 | 11.00-12.00 | 302 | FARKLILAŞTIRILMIŞ ETKİNLİKLERİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KARAR VERME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ | Barış Doğrukök | Dr. Barış DOĞRUKÖK | |
| 307 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN AÇILAN ROBOTİK VE KODLAMA ATÖLYESİ İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ VELİ GÖRÜŞLERİNİN ANALİZİ | Barış Doğrukök | ||||
| 167 | BİLSEM ÖĞRENCİLERİNİN HİKÂYE YORUMLAMALARI: SCAMPER ÖRNEĞİ | Barış Biçimli | ||||
| 162 | CUMHURİYET II. YÜZYILINDA ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNE YÖNELİK YENİLİKÇİ EĞİTİM MODELLERİ | Rıdvan Karabulut | ||||
| HERSEK-102 | 11.00-12.00 | 200 | BİLSEM ÖĞRETMENLERİNE YÖNELİK SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS UNSURLARI EĞİTİMİNİN ETKİLİLİK DÜZEYİNİN INCELENMESİ | Özlem Korkmaz Baba | Doç. Dr. Sema Tan | |
| 245 | TARİHİ KODLARIMLA UÇUYORUM | Ali Cevdet Çakır | ||||
| 257 | TÜRK KÜLTÜR YAŞAMINDAKİ OKÇULUK İLE YATAY ATIŞ HAREKETİNİ ÖĞRENİYORUM | Yağız Atgüden | ||||
| 297 | ÖZEL YETENEKLİ ERGENLERİN TOPLUMSAL DEĞİŞİME YÖNELİK İSTEK VE EYLEMLERİ | Naciye Ece Ünal | ||||
| HERSEK -116 | 11.00-12.00 | 143 | 21.YÜZYIL BECERİLERİNDEN SOSYAL VE KÜLTÜREL FARKINDALIK BECERİSİNİN ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİMİNDEKİ ÖNEMİ | Asiye Günel | Doç. Dr. Mahmut Çitil | |
| 275 | ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENME BECERİLERİ: TARAMA ÇALIŞMASI | Mehmet Çomak | ||||
| 309 | ÖZEL YETENEKLİLERDE UTANGAÇLIK, SOSYAL KAYGI VE YALNIZLIK KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALAN YAZIN İNCELEMESİ | Fatma Nur Görür | ||||
| 369 | BİLİM VE SANAT MERKEZİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ | Halil İlbey Özkan | ||||
| HERSEK-114 | 11:00-12:00 | 256 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDE PROJE VE TAKIM ÇALIŞMASI TEMELLİ ROBOTİK KODLAMA EĞİTİMİ | Zerrin Ay | Doç. Dr. Ufuk Özkubat | |
| 300 | BİLİM VE SANAT MERKEZLERİNDE YÜRÜTÜLEN PROGRAMLAMA EĞİTİMLERİNİN SOMUT ÜRÜNLERİ - SOKAKTAN AYRILMA MOBİL UYGULAMASI | Deniz Bilge İnan | ||||
| 294 | ÜSTÜN YETENEKLİ BİREYLERİN FEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ: FRANSA VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ | Salih Burak Erten | ||||
| 109 | ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARDA MÜKEMMELİYETÇİLİK VE YAŞAM DOYUMU İLİŞKİSİNDE ALGILANAN ANNE-BABA TUTUMLARININ ARACILIK ROLÜ | Hüseyin Fındık | ||||
| HERSEK-119 | 11:00-12:00 | 315 | ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME MATEMATİK PROGRAMI İÇİN BİR DERS TASARIMI ÖNERİSİ: ORMAN YANGINLARININ FRAKTALLARLA MODELLENMESİ | Esma Kaya | Doç. Dr. Ahmet Kurnaz | |
| 323 | OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÜSTÜN YETENEKLİ VE NORMAL GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEĞİ VE ÖĞRENME STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ | Elanur Türkoğlu | ||||
| 39 | OECD ÜLKELERİNDE ÖZEL YETENEKLİLER EĞİTİMİNE YÖNELİK UYGULAMALAR | Şehide Kılınç | ||||
| 127 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ARAŞTIRMA, GELİŞTİRME, EĞİTİM VE UYGULAMA MERKEZİ OKULUNA TANILANMASINA İLİŞKİN BİR MODEL ÖNERİSİ | Süreyya Yörük | ||||
| 12.00-13.30 | ÖĞLE YEMEĞİ | |||||
| 4 Kasım 2023 Cumartesi | Neşe Yağız Konferans Salonu (Resim öğretmenliği) | 13:30-15:00 | PANEL 3: Üstün Yetenekliler için Özel Eğitim Hizmetleri | |||
| Moderatör: | ||||||
| Doç. Dr. Feyzullah ŞAHİN | ||||||
| Konuşmacılar: | ||||||
| Doç. Dr. Ahmet KURNAZ, Necmettin Erbakan Üniversitesi | ||||||
| Dr. Erdal KILINÇ, Milli Eğitim Bakanlığı Daire Başkanı | ||||||
| Derya ÖZEN, Milli Eğitim Bakanlığı | ||||||
| Kenan GÖKTEPE, Milli Eğitim Bakanlığı | ||||||
| Salon | Saat | No | Sunu | Sunan | Oturum Başkanı | |
| Hersek 121 | 15.30-16.30 | 85 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN AKRAN ZORBALIĞI DENEYİMLERİ | Ayşe Arslan | Dr. Barış DOĞRUKÖK | |
| 89 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BOŞ ZAMAN KAVRAMINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ | Ada Arslan | ||||
| 156 | ÜSTÜN VEYA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN AİLELERİYLE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ | Zeynep Bilgiç | ||||
| 346 | ÜSTÜN ZEKALILAR ALANINA YÖNELİK YAYIN YAPAN GİFTED CHILD QUATERLY DERGİSİNİN BAŞYAZARLARININ EĞİTİM KÖKENİNİN İNCELENMESİ | Mine Bilge Bilgibir | ||||
| Hersek 120 | 15.30-16.30 | 91 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN GELİŞTİRİLEN KUTUP SÖZLÜĞÜNE YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİ | Uygar Yağız Kendirci | Doç. Dr. Feyzullah Şahin | |
| 221 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DUYGU VE RAKAM İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ | Ayşegül Güllük | ||||
| 374 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MEDYA OKURYAZARLIĞI İLE İLGİLİ FARKINDALIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA | Fatma Güntürkün | ||||
| 165 | ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE DESTEK EĞİTİM ODALARININ İŞLEVSELLİĞİNİN İNCELENMESİ | Mehmet Alparslan Kılınç | ||||
| Hersek-116 | 15.30-16.30 | 159 | BİLSEM ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETMEN ÖZERKLİĞİ BAĞLAMINDA ÖĞRETİM PROGRAMINA VE MESLEKİ GELİŞİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ | Okan Baysal | Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN | |
| 223 | ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME PROGRAMINA (ÖYG) DEVAM EDEN ÖĞRENCİLERİN BİLSEM'e YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ | Elif Arslan | ||||
| 306 | Matematik ve Fen Alanında Özel Yetenekli Bireylerin Bilişsel Profillerinin Anadolu Sak Zeka Ölçeği İle İncelenmesi | Ferhat Köprü | ||||
| 329 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER VE MENTORLUK: SİSTEMATİK BİR DERLEME | Arda M. Atakaya | ||||
| Hersek -114 | 15.30-16.30 | 181 | CUMHURİYETİN YÜZÜNCÜ YILINDA BİLSEMDE YENİLİKÇİ UYGULAMALARA BİR ÖRNEK: KUANTUM ÖĞRENMEYLE YENİLEBİLİR OSMANLI TARİHİ | Saliha Akarsu Bakır | Dr. Öğr. Üyesi Erhan Şahin | |
| 282 | YENİ TASARIM GERİ DÖNÜŞÜM KUTULARININ ETİMESGUT BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN GERİ DÖNÜŞÜM FARKINDALIKLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ | Mert Efe Özbekler | ||||
| 287 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÖZELLİKLERİNİN SOMA ÖRNEKLEMİNDE ARAŞTIRILMASI | Burak Münez | ||||
| 375 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN “BİLİM VE SANAT MERKEZİ” KAVRAMINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ | Erhan Şahin | ||||
| Hersek -113 | 15.30-16.30 | 153 | ÖZEL YETENEKLİLERDE SİNESTEZİ (DUYU BİLEŞİMİ) GÖRÜLME SIKLIĞI ( MANİSA İLİ ÖRNEKLEMİ) | Derya Deniz Karameşe | Doç. Dr. Sema Tan | |
| 288 | BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN STEAM VE DOĞA KAVRAMLARINA YÖNELİK BİLİŞSEL YAPILARININ İNCELENMESİ: TÜBİTAK 4004 PROJESİ | Gamze Batıbay | ||||
| 316 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON KAYNAKLARINI KONU ALAN RESİMLERİN ANALİZİ | Mustafa Altuntaş | ||||
| 337 | OKRATES (Göz Kırpma Testinden Rahatsızlık Tespit Sistemi) | Batu E. Atakan | ||||
| HERSEK 102 | 15:30-16:30 | 385 | TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİNDE ÜSTÜN YETENEKLİLER ALANINDA YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ | Ela Nur Türkoğlu | Doç. Dr. Gülşah Batdal Karaduman | |
| 335 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL BAŞARILARININ İNCELENMESİ | Ömer Metehan Bori | ||||
| 293 | KRİPTOLOJİ ALANINDA LEİBNİZ HARMONİK ÜÇGENİ ALGORİTMASI: ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE BİR UYGULAMA | Casim Başar İşyapan | ||||
| 330 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ | Fatma Zehra Boynuzun | ||||
| HERSEK-119 | 15:30-16:30 | 93 | İKİ KERE ÖZEL ÇOCUĞA SAHİP YALNIZ ANNE OLMAK | Meltem Türker | Dr. Melike Çetinkaya | |
| 178 | ÜSTÜN YETENEKLİLERDE TEKNOLOJİ VE STEM | Serpil Yiğit | ||||
| 334 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN PANDOMİM İLE SIFIR ATIK BİLİNCİNİN ARTIRILMASI | Azime Nisa Karagöz | ||||
| 247 | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN DEĞERLER EĞİTİMİ: AFŞAR DUT DEDE YAĞMUR VE ŞÜKÜR DUASI ÖRNEĞİ | Asiye Duru Bocutcu | ||||
| HERSEK-110 | 15:30-16:30 | 333 | ÜSTÜN YETENEK VE ÇALIŞAN BELLEK İLE İLGİLİ BİLİMSEL YAYINLARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ | Emine Kahraman | Doç. Dr. Zehra Atbaşı | |
| 400 | İKİ KERE FARKLILIK ÜZERİNE YAPILMIŞ ARAŞTIRMALAR: BİR DERLEME ÇALIŞMASI | Fatma Ceren Saygılı | ||||
| 298 | ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN BİR GRUBA DAHİL OLMA VE AİDİYET DUYGULARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ | Cansel Anılır | ||||
| 19 | BİLİM SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖRGÜN EĞİTİM KURUMLARINDA KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR | Neslihan Abbasoğlu | ||||
| Hersek 115 | 15.30-16.30 | ATÖLYE | ||||
| Matematiksel Modelleme ile Matematiksel Yaratıcılığı desteklemek | ||||||
| Dr. Öğretim Üyesi Şeyma Şengil Akar | ||||||
| Mimar Kemaleddin Salonu | 17.00-18.00 | KAPANIŞ TOPLANTISI | ||||
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.